"חבר הכנסת עופר כסיף הוא תומך לחימה של חמאס ואיראן"

את הדברים כתב יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, חה"כ שמחה רוטמן לאחר דיון שבו הוחלט על הדחת חה"כ כסיף מהכנסת

ועדת הכנסת החליטה אתמול (שלישי), ברוב של ארבעה־עשר תומכים מול שני מתנגדים, להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל). נציגי מפלגת יש עתיד לא השתתפו בדיון. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של הכנסת והיועצת המשפטית של הממשלה. להדחה בפועל נדרש רוב של תשעים חברים במליאת הכנסת. ההחלטה לפתוח בהליך הדחתו של חבר הכנסת הגיעה על רקע תמיכתו בטענותיה של דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג בתחילת החודש, לרבות חתימתו על עצומה בה נטען כי מדינת ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. את המהלך יזם חבר הכנסת עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו.

יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), הגיב על הדיון להדחת כסיף, וכתב: "יש נקודה מאוד פשוטה שחלק מהאנשים, ובמיוחד אלה שמבלבלים את עצמם בטיעונים משפטיים מדומים, מפספסים. המערכה הבינלאומית היא חלק בלתי נפרד מהמערכה הצבאית של חמאס. הדרך היחידה של החמאס לנצח את ישראל במאבק המזוין שלו, היא באמצעות כבילת הידים שלנו בהליכים באו"ם, או בהפעלת לחץ מדיני על עסקה שתעצור את לוחמינו ותשאיר את חמאס פעיל ומוכן לפגיעות נוספות באזרחינו.

"לאמירה הזו יש שתי מסקנות ברורות: א. אסור בשום פנים ואופן לעצור את הלחימה. ב. מי שתומך בנקיטת ההליכים הבינלאומיים בבית הדין הבינלאומי נגדנו, מסייע באופן פעיל במאבק המזוין של החמאס נגדנו. כמו שאפסנאי או פרקליט צבאי במחלקת הדין הבינלאומי של צה"ל, הוא חלק מצה"ל והוא תומך בלחימה שלנו, כך, להבדיל אלף הבדלות, עופר כסיף, הפרקליט המתנדב במחלקת הדין הבינלאומי של החמאס ואיראן, הוא תומך בלחימה של החמאס נגדנו. אין לעופר כסיף מקום בכנסת״. כך רוטמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *