חמש שנות מאסר למי שיזדהה עם הזוועות שביצעו העזתים

נלחמים בטרור? אושרה הצעת חוק שיטיל עונשים חמורים על מי שיזדהו עם מעשי הזועה ואף על מי שיכחישו אותם

ועדת השרים לחקיקה דנה היום (ראשון) בשש־עשרה הצעות חוק ובהן גם הצעת חוק של חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) וחברי כנסת נוספים לפיה "אדם שיפרסם בכתב או בעל־פה דברים של שבח, אהדה או הזדהות למעשים שנעשו בידי חמאס בטבח הנורא בשביעי לאוקטובר ובהמשך להם, דינו למאסר של חמש שניים".

מעיון בבקשה שהונחה על שולחן הוועדה עולה כי הצטרפו אליה חברי כנסת מכל סיעות הבית למעט המפלגות הערביות ו…מפלגת העבודה הישראלית. הצעת החוק אושרה עקרונית אך היא תידון פעם נוספת בפרוטרוט בדיון שייערך בסוף החודש הנוכחי (למניינם).

נזכיר כי ימים ספורים אחרי ביצוע הזוועות, החלו כלי תקשורת ערבים להכחיש את האירועים ולהפחית מחומרתם. עוד נזכיר כי רשות הטרור ברמאלל-ה סרבה לגנות את הטבח והמחבל העומד בראשה, אבו מאזן, אף הודה בימים האחרונים כי הרשות תעניק תשלום כספי למחבלים מהחמאס. בעניין זה הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק נוספת, של חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד). ההצעה קובעת כי המדינה לא תעביר כספים לרשות על־אף ההסכמים עמה וזאת בתקופה של מלחמה או פעולות צבאיות משמעותיות.

להלן קטע מתוך דברי ההסבר להצעת החוק: "הואיל ולא יעלה על הדעת, שאף בתקופה שבה המדינה נמצאת במצב של חירום, או במלחמה ממש, תיאלץ המדינה להמשיך לעצום עיניים ולהמשיך להעביר את הכספים לרש"פ, מוצע לקבוע שכל עוד קיימת הכרזה על פעולות צבאיות משמעותיות או על מלחמה כאמור בסעיפים 40 לחוק-יסוד: הממשלה, או הכרזה על מצב מיוחד בעורף כאמור בחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א–1951, ההוראות שמסמיכות את שר האוצר להעביר את הכספים יוקפאו. עוד מוצע שתקופת ההקפאה תימשך במשך 90 ימים לאחר שהממשלה תודיע לוועדת החוץ והביטחון על סיום הפעולה או המלחמה, וזאת על מנת לאפשר למערכות להתארגן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *