יו"ר הכנסת בברלין: ישראל מתקרבת לרגעי ההכרעה במלחמה מול חמאס

נשיאת הבונדסטאג: "על חמאס להניח את נשקו ולשחרר את החטופים. מתקפת הטרור של חמאס היתה ברברית. תגובתה של ישראל מובנת"

יושב־ראש הכנסת, אמיר אוחנה, נפגש אמש (שני) עם נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר ועם נשיאות בתי הנבחרים בגרמניה, הבונדסטאג והבונדסראט.

בפגישה שהתקיימה בארמון הנשיאות הגרמני עם הנשיא שטיינמאייר, אמר יו"ר הכנסת למארחו: "אתמול מלאה חצי שנה ליום השחור ביותר לעם היהודי מאז השואה. מהיום הראשון למלחמה, הוכחתם ש'לעולם לא עוד' אינה אמירה ריקה מתוכן ועמידתכם האיתנה לצידה של ישראל בשעותיה הקשות, מהווה ביטוי של שותפות אמת שאינה מובנת מאליה במורכבות היחסים ההיסטורית שבין העמים".

בהקשר זה הדגיש אוחנה שישראל מתקרבת לרגעי ההכרעה במלחמה מול חמאס. "המשך תמיכתה המלאה והבלתי מתפשרת של גרמניה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה הפכה בימים אלו לקריטית יותר מתמיד להשגת היעד הזה", אמר יו"ר הכנסת.

מוקדם יותר נפגש אוחנה עם נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס. השניים נועדו לפגישה בארבע עיניים. בהצהרה משותפת לתקשורת מיד בתום הפגישה, התייחס אוחנה לידיעות אודות עסקה אפשרית ואמר: "מולנו מצוי אויב ציני ואכזר, שכבר נקט בעבר בשקרים ובמניפולציות רגשיות. אלו רגעים מתוחים בהם צריך להתנהל בעצבי ברזל; לבחון את רצינות הכוונות ולחבק ולחזק את המשפחות שמתפללות, כמו העם כולו, שהפעם זה יקרה וכל אחינו ואחיותינו ישובו הביתה".

באס אמרה: "חטופים רבים עדיין מצויים בשבי חמאס. זה בלתי נסבל עבור משפחותיהם וקרוביהם. על חמאס להניח את נשקו ולשחרר את החטופים. מתקפת הטרור של חמאס היתה ברברית. תגובתה של ישראל מובנת. אולם אנחנו מביטים בדאגה על המצב בעזה". באס התייחסה גם לעלייה באנטישמיות בגרמניה ואמרה: "התקריות האנטישמיות בגרמניה עלו. זאת תופעה מבישה. אנחנו שואלים את עצמנו איך זה קורה שיהודים מפחדים כאן שוב. אסור לאף אחד להתעלם. עלינו לעבוד על־כך ביחד".

כמו כן נועד יושב ראש הכנסת עם נשיאת הבית העליון של הפרלמנט הגרמני, הבונדסראט, מנואלה שווזיג. זהו ביקור ראשון אי פעם של יושב ראש כנסת בבונדסראט. ביום רביעי ימריא יושב ראש הכנסת לצרפת, להמשך פגישות מדיניות ופרלמנטריות. לפגישות יצטרפו אילת ויאיר סמרנו, אמו ואחיו של יונתן הי"ד, שנחטף מהמסיבה ברעים ונרצח על ידי חמאס.​

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *