יותר ויותר משפחות מבקשות סיוע כדי לרכוש לילדיהן מזון תינוקות

מתחילת המלחמה נרשמה עלייה של 23% בבקשות לסיוע במזון לתינוקות כך עולי מנתוני הבנק החברתי למזון תינוקות

'הבנק החברתי למזון תינוקות' מסכם את השנה האזרחית היוצאת ומדווח על גידול בפניות של משפחות המבקשות לקבל סיוע להאכלת התינוקות שלהן. על פי הנתונים, סך התינוקות להם סייע הבנק בשנת 2023 עומד על 2,100, לעומת 1,700 התינוקות להם סייע הבנק בשנה הקודמת.

ההסבר לעלייה החדה (23%) במספר הפניות, נעוץ, על פי העמותה, בהשלכות המלחמה. רק בחודשיים האחרונים פנו לעזרת העמותה כשמונה־מאות משפחות מאזורי המלחמה בעוטף עזה. על פי הבנק החברתי למזון תינוקות, הסיוע התחיל מבקשות חד־פעמיות, אולם ככל שהמלחמה העמיקה, הפכו הבקשות מעזרה זמנית, לבקשת עזרה קבועה לאורך זמן.

מאיר שדה, מנכ"ל הבנק החברתי למזון תינוקות מסר: "המלחמה נותנת את אותותיה, ואנחנו עדים למספר הולך וגדל של משפחות שמתקשות כלכלית לרכוש אריזות מזון לתינוקות. החברה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה מצב בו יש הורים שלא יכולים לספק לילדיהם התינוקות את הדבר הבסיסי ביותר – מזון. כולנו, כחברה, צריכים להירתם ולהבטיח ביטחון תזונתי לכל תינוק ולכל משפחה שזקוקה לכך".

המשפחות להן עוזר הבנק החברתי למזון תינוקות, מגיעות מכל רחבי הארץ, חוצות מגזרים ובעלות מאפיינים מגוונים. משפחות מרובות ילדים או אפילו משפחות בעלות ילד אחד. כאמור, העמותה עוזרת מידי שנה לכ־2,100 תינוקות. לכל תינוק מוענקת בכל חודש ערכה שמורכבת ממזון תינוקות, חיתולים, מגבונים וציוד נוסף. כל זה במהלך השנה הראשונה של התינוק ובהתאם לצורכי משפחתו כמובן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *