כ־86% מהישראלים דיווחו שסל הקניות שלהם התייקר מתחילת הלחימה

לקראת יום זכויות הצרכן העולמי שיצויין מחר ערכה רשות ההסתדרות לצרכנות סקר מעניין על הצרכנים הישראליים

מסקר חדש שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, לקראת יום זכויות הצרכן העולמי בקרב 600 נשאלים שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל, עולה כי כמחצית מהישראלים מקפידים לקנות תוצרת מקומית, וכ־42% מהמשיבים אף דיווחו על הקפדתם לרכוש בעסקים קטנים ובינוניים.

כל ישראלי שלישי מקפיד לרכז את רכישותיו בעסקים שנמצאים בבעלות משרתי המילואים. זאת ועוד, עולה מהסקר כי ישראלים לא סלחנים להפרת זכויות עובדים בעיקר כשזה נוגע לשירות המילואים. כ־77% ממשתתפי הסקר ציינו כי יפסיקו לרכוש מבית עסק מסוים, אם יוודע שהוא פגע בזכויות עובדיו בשל שירות המילואים.

"הצרכן הישראלי נמצא באקלים של עליית מחירים בלתי נפסקת, גם בעת מלחמה. לכך, מתווספים שיקולים של סולידריות חברתית ותרומה למאמץ המלחמתי", אומר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות עורך הדין ירון לוינסון. לוינסון מוסיף ומסביר: "סולידריות זאת באה לידי ביטוי על־ידי תמיכה בעסקים שנפגעו, רכישת מוצרים מתוצרת מקומית או מעסקים שבעליהם בשירות מילואים. חבל שהרגולטורים הרלוונטיים טרם מצאו מנגנון יעיל שימנע עליית מחירים בעתות חירום. דבר שהיה מסייע להפחתת הנטל הרב המוטל על הצרכנים, בעיקר בעת מלחמה".

כ־86% מהישראלים דיווחו על התייקרות סל הקניות הממוצע שלהם מאז תחילת הלחימה. כ־66% דיווחו כי ישקלו לא לקנות מוצרים של החברות שהעלו מחירים בתקופה זו. כ־57% מהצרכנים הישראלים תופסים את עצמם כצרכנים נבונים, כלומר נוהגים להשוות מחירים, לבדוק תאריכי תפוגה, לחפש מבצעים ועוד. נתון זה משקף ירידה של 5% בהשוואה לסקר הקודם, אבל יש גם חדשות טובות משום שלפחות 65% מהמשיבים לסקר נוהגים לבדוק לעיתים קרובות את חשבונות הקניה שלהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *