כך סיקרו בעולם את משפט נתניהו

ברשתות -CNN, BBC רויטרס ועוד – סיקרו את המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרחבה ופירטו על השלבים הבאים במשפטו העשוי להשפיע על תוצאות הבחירות בארץ

ברשתות -CNN, BBC רויטרס ועוד – סיקרו את המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרחבה ופירטו על השלבים הבאים במשפטו העשוי להשפיע על תוצאות הבחירות בארץ.

"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הכחיש לראשונה את האשמות נגדו בנוגע לשחיתות בבית המשפט בירושלים", דווח ברשת ה-BBC הבריטית. "מר נתניהו נכנס לתביעתו בדיון שנדחה בגלל המגיפה. נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל המכהן הראשון שעומד למשפט, שמתקיים חודש בלבד לפני הבחירות. מר נתניהו, בן ה-71, מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה מקרים נפרדים".

ב-CNN דיווחו על ההפגנות מווץ לאולם בית המשפט: "עשרות מפגינים נגד נתניהו נושאים את כרזת 'Crime Minister' – תומך בודד נשא כרזה 'לעולם לא תלך לבד, נתניהו'. בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחו כי "המשפט יאלץ את נתניהו להופיע בבית המשפט פעמים רבות כשהוא מתכונן לבחירות הרביעיות שנערכות בישראל בתוך ארבע שנים".

בסוכנות הידיעות רויטרס כתבו כי: "עם הקלטות סודיות, אילוצי תקשורת, סיגרים ושמפניות כמתנות ובגידות של עוזרים – יש לשלושת הפרשות כל מה שנדרש כדי להפוך למותחן פוליטי".

ברויטרס הסבירו כי הוא הצליח להישאר בתפקידו לאורך כל החקירות ושלוש מערכות הבחירות שהיו. "לתיק השחיתות יש השפעה מקטבת על ישראל", נכתב ברויטרס. "אלפי מפגינים נאספים מדי שבוע מחוץ למעונו הרשמי ובמקומות אחרים בישראל בדרישה שיתפטר, אבל בסיס הבוחרים הימני נשאר נאמן. הם מכנים אותו – המלך ביבי".

בתחנה הגרמנית, דויטשה וולה, הדגישו כי "בנימין נתניהו, השליט שמכהן לתקופה הארוכה ביותר בישראל, חזר לבית המשפט שישה שבועות לפני הבחירות". מנגד, הביזנס אינסיידר האיטלקי התייחס דווקא לאופנת המפגינים והסביר כי "המפגינים בחרו בצבע הוורד המיוחד. הם קוראים לזה החזית הוורודה וזו יותר תנועת מחאה מאשר עמדה פוליטית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *