כלכלני הפועלים מסתכלים על הירידה באינפלציה ומעלים את תחזיתם ל־3%

הם גם מסופקים בכך שבנק ישראל יוריד את הריבית בחודש הבא. הם צופים עתה כשתי הפחתות ריבית עד סוף השנה ותו לא

בסקירתם השבועית כותבים כלכלני בנק הפועלים כי העובדה שהשקל פוחת בשבוע שעבר בכ־2% מול הדולר, עשויה להיות סימן לאופן בו נתפס התקציב בעיני המשקיעים. נזכיר כי על־אף ה"פיחות" האמור, נתוני המאקרו של ישראל ממשיכים להיות טובים.

עוד נזכיר כי בשבוע שעבר סברו כלכלני הפועלים כי המשק לא יוכל להמשיך זמן רב כפי שהוא מתנהל עכשיו וכתבו: "סביר להניח שנראה צמיחה חיובית גבוהה ברבעון הראשון של 2024. מודל הצמיחה הזה לא יכול להחזיק מים, כל עוד לא נראה ענפי משק נוספים מגדילים פעילות".

השבוע כותבים כלכלני הפועלים: "אנו מעלים את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה לשיעור של 3%, ומעריכים שהסיכונים מוטים לאינפלציה גבוהה יותר. הפחתה של הריבית בחודש אפריל הפכה להחלטה גבולית, והיא תלויה בנתונים שיתווספו עד אז, ובעיקר בשער החליפין של השקל. אנו צופים עתה כשתי הפחתות ריבית עד סוף השנה".

לדבריהם, האינפלציה לא ממהרת להיעלם מחיינו. עם זאת, גם הם לא יכולים להתעלם מהנתונים ומודים כי "העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים הוכפל ברבעון הרביעי של 2023 לרמה של 10.5 מיליארד דולר, והיה כנראה גורם מרכזי שפעל להתחזקות השקל". נזכיר שברבעון הזה פרצה המלחמה בעזה ובצפון. כך או כך, כלכלני הפועלים ממשיכים לשדר פסימיות אודות מצב הכלכלה הישראלית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *