לאחר 40 שנה: המחבל כרים יונס שוחרר מהכלא

כדי למנוע חגיגות לרגל השחרור, השר בן גביר החליט כי המחבל ישוחרר בשעות הבוקר המוקדמות ללא הודעה מוקדמת למשפחתו

המחבל כרים יונס, מי שחטף ורצח את החייל אברהם ברומברג בשנת 1980 שוחרר הבוקר (חמישי) ממאסר לאחר 40 שנה.

כדי למנוע חגיגות של פעילים ערביים לרגל השחרור, השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר החליט כי המחבל ישוחרר בשעות הבוקר המוקדמות ללא הודעה מוקדמת למשפחתו.

ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית בתגובה לשחרורו של המחבל כרים יונס: "הבוקר הזה בו שוחרר המחבל המתועב כרים יונס שרצח את החייל אברהם ברומברג, הוא תזכורת נוספת לחשיבות הצעת החוק שהגשתי – אותה יש לקדם בהליך חקיקה מהיר".

לדבריה, "מחבלים כאלה יש לחסל או לגרש מהמדינה, אך עד אז נדרש התיקון הזה שיקהה, ולא במעט, את פצעי המשפחות השכולות, ביניהם משפחת ברומברג שמתגוררת בזכרון יעקב הסמוכה לכפרו של המחבל ועלולה לפגוש בכל יום ברוצח בנם בדרך לעבודה, לסופר או לקניון".

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שיזם את חוק שלילת אזרחות המחבלים וגירושם נמסר בתגובה לחגיגות השחרור של המחבל כרים יונס: "התרענו והתרענו במשך חודשים אך לצערנו הכנסת והממשלה לא הקשיבו לנו ולא הציבו את החוק בעדיפות ראשונה והתוצאה היא חגיגות עצומות לכבוד מחבל מתועב. זהו מסר מסוכן מאד שעלול לגבות מאיתנו מחיר דמים. אנחנו קוראים לממשלה ולקואליציה להעביר בדחיפות את החוק, כדי שחגיגות השחרור יתמתנו מעט. בחודשיים הקרובים אמורים להשתחרר עוד שלושה מחבלים רוצחים שקצבו את עונשם ואם רוצים לתקן את המעוות ולא רוצים לראות מחזות דומים להיום, עליהם להעביר את החוק כבר בשבוע הקרוב כדי לגרשם ולמנוע חגיגות בישראל. זה בידיהם וזה אפשרי".

שר הפנים והבריאות אריה דרעי פנה אמש ליועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לפעול למימוש סמכותו על פי חוק האזרחות לבטל את אזרחותם הישראלית של המחבלים כרים ומאהר יונס, רוצחי החייל אברהם ברומברג הי”ד בסוף שנת 1980.

“לא יעלה על הדעת כי אנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית, וביטול האזרחות יהיה בו מסר חשוב, כאשר מדובר במי שהפכו לסמל בגין ביצוע מעשי טרור נפשעים אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף ככל שמדובר במי שעושים שימוש באזרחותם הישראלית לשם פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה”.

שר הפנים חתם את מכתבו בבקשה מהיועצת המשפטית לממשלה שתפעל לביטול האזרחות: “לאור כל האמור לעיל, ועל מנת להפעיל את סמכותי לפי חוק האזרחות, אבקש כי תפעלי לביטול האזרחות בדרך של פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *