לא מחכה לגפני: זו ההחלטה הראשונה של שר האוצר הנכנס

שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' רק נכנס לתפקידו הבוקר וכבר הורה לצוותו להכין שני צווים משמעותיים במיוחד לציבור החרדי

שר האוצר הטרי בצלאל סמוטריץ' מסתער על תפקידו החדש ומוביל החלטה דרמטית שעות ספורות לאחר כניסתו לתפקיד.

ביטול המס על החד פעמי וביטול המס על שתייה ממותקת, הם החלטותיו הראשונות של השר שרק הבוקר נכנס לתפקידו.

בפגישת הנהלה ראשונה שהסתיימה לפני דקות אחדות הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

יצוין כי מחר צפויה ועדת הכספים של הכנסת לדון בסוגיית יוקר המחיה. לקראת הדיון הבהיר יו"ר הוועדה משה גפני כי אין בכוונתו להעלות את הסוגיה במהלך הדיון מאחר ו“הנושא נתון לפתחו של שר האוצר”.

ובכן, שר האוצר אכן הקדים את הדיון בוועדת הכספים.

ח״כ אורי מקלב בירך על ההחלטה: "מיסים אלו לא באו לסייע לציבור אלא רק כהחלטה רעה שנועדה לפגוע בציבור ולא מקצועית. אנחנו מברכים את שר האוצר סמוטריץ שביטל מס זה, כפי שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. פעולה זו מביאה את מדיניות הממשלה החדשה לפעול למען האזרחים ולא כנגדם. כעת משבוטל הצו נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים".

מאיגוד רופאי בריאות הציבור מסרו בתגובה להחלטת שר האוצר לבטל את המס על המשקאות המזיקים, ללא דיון: "ההחלטה של שר האוצר הנכנס היא החלטה אומללה, מצערת ועיוורת. משקאות מתוקים גורמים לסוכרת שהיא הסיבה מספר אחת לעיוורון ולפגיעה כלייתית עד לצורך בשימוש בדיאליזה, לכריתות גפיים, למחלות קשות ולתמותה של ישראלים רבים ולכן מוצדק למסותם, כפי שמקובל בעולם. כלי המיסוי לא נועד להכביד על האוכלוסיה אלא להיפך לסייע לה להיות בריאה יותר. לא לחינם התורה נמשלה למים חיים, ולא למשקאות מזיקים. משמעות ההחלטה שיותר ישראלים יסבלו מעיוורון, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ואירועים לבביים עקב סוכרת והשמנה".

עוד מסרו באיגוד, כי "ההחלטה התקבלה ללא בחינת ההשלכות על הציבור וללא דיון עם אנשי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות. שר אוצר שקול ואחראי ידאג לכנס ישיבה עם הדרג המקצועי במשרדי האוצר והבריאות כדי לדון בנושא טרם קבלת החלטה שתפגע בכלל האוכלוסייה בישראל. מצער שיש מי שהאמין לכזבי התעשייה כאילו המס נועד לפגוע באוכלוסייה החרדית ואינו יעיל, כאשר נתוני משרדי האוצר והבריאות הצביעו כי המס הוביל לירידה בצריכה ולתועלת לישראלים, כולל האוכלוסייה החרדית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *