ליברמן מתנגד לעזור לבעלי העסקים: "הסופר לנד מפוצץ"

שר האוצר אביגדור ליברמן בתדרוך לכתבים אומר שאין מקום למגבלות נוספות וגם בנוסף הוא לא יחלק מענקים לבעלי העסקים שנפגעו:

שר האוצר אביגדור ליברמן בתדרוך לכתבים אומר שאין מקום למגבלות נוספות וגם בנוסף הוא לא יחלק מענקים לבעלי העסקים שנפגעו: "מקדם ההדבקה יורד ולכן צריך להפסיק לדבר על המגבלות החדשות ולתת למשק לעבוד. מגבלות נוספת יביאו לפגיעה בצמיחה של המשק הישראלי, פגיעה של השיקום הכלכלי."

על דרישות בעלי העסקים לפיצויים בעקבות המגבלות של התו הירוק והתו הסגול אמר ליברמן: "תכנסו לסופר לנד והמסעדות הכל מלא"

על השאלה האם בעלי העסקים משקרים כשהם מדווחים על ירידה בהכנסות, אמר ליברמן :"אני מציע לקרוא את הדוחות הכספיים של בעלי העסקים, זה מספרים אין שם מקום לפירושים, ודבר שני אין כמו מראה עיניים. פשוט תגשו לתאטראות לבית לסין, הבימה, קאמרי, ותראו כל אחד יוכל לפרש איך שהוא ירצה."

על ענף התעופה אמר ליברמן, כי הוא מצפה שאל על תגבש תוכנית התייעלות לדילול גם בכמות העובדים וגם בצי המטוסים: "לגבי תעשיית התעופה, נפגשנו עם כולם, נתנו הצעות, ואנחנו מצפים שהחברות לא רק יבקשו סיוע אלא גם יציעו תוכנית התייעלות. ברור שבתנאי המשק החדשים אולי אין צורך שאל על תחזיק את אותה צי מטוסים או אותה כמות עובדים- אשמח לראות תוכנית התייעלות שלהם. אני מצפה שהם גם ישתתפו במאמץ."

ליברמן מתנגד להגבלות ההתקהלות החדשות של 400 ו500 ששר הבריאות ניצן הורביץ רוצה לקדם ואומר כי צריך להסיר את מגבלת התו הירוק על מסעדות בחוץ ובבריכות: "כרגע אין מקום למגבלות חדשות, להפך אני הייתי מקל על כל המסעדות והשולחנות בחוץ ואין צורך בבריכות בתו ירוק בטח לא לילדים. לאור ההתייצבות במשק, לא הייתי נכנס למגבלות חדשות. "

על התקצוב לשבעת בתי החולים הציבוריים אמר ליברמן כי הכסף עבר למשרד הבריאות וזה באחריותו להעביר את הכסף למשרד הבריאות: "הכסף הועבר בחמישי ליולי, החלק השני, אנחנו התחייבנו להעביר 55 מיליון שקל כל חודש במשך חצי שנה, סה"כ 330 מיליון ₪ מאותו סכום הועבר 100 מיליון ₪. אנחנו לא יודעים להעביר את הכסף ישירות לבית החולים. הוא מעביר כסף למשרד הבריאות."

עוד הוסיף ליברמן: "כשאנחנו מסתכלים על מצב התחלואה יש התייצבות בנתונים, יש סיבה לאופטימיות. מקדם ההדבקה יורד לכיוון 1,16 גם התייצבות בחולים הקשים בכללה גילאם, בניגוד לכל התחזיות. ולכן צריך להפסיק לדבר על המגבלות החדשות ולתת למשק לעבוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *