מאות שוטרים עסקו היום בפינוי בדואים שמנעו את סלילת כביש 6 לדרום

אחרי שנים רבות של עיכובים והליכים משפטיים ואחרי הצעות נדיבות במילוני שקלים, סוף־סוף סילקה המדינה את המפגע שישב על צומת שוקת וחסם את המשך פיתוח הנגב

מאות שוטרים של המחוז הדרומי פעלו בשעות האחרונות באכיפת צווי הריסה שיפוטיים של מבנים בלתי חוקיים שנבנו בפזורת אום בטין בנגב.

מתנועת רגבים שפעלה במשך שנים לסילוק המפגע הבלתי חוקי שעיכב את המשך סלילת כביש 6 לכיוון דרום, נמסר: "אחרי שנים של מריחה, מפונה פלישה שצמודה לצומת שוקת, על התוואי המתוכנן של כביש 6 דרום. בשנים האחרונות היה המקבץ המכשול העיקרי בהמשך הפיתוח והסלילה של כביש 6 דרום. הרשות להסדרת הבדואים ניהלה משא ומתן לפינוי והציעה לתושביו לא פחות ממגרש חינם ביישוב אום בטין הסמוך ותשלום של מאות אלפי שקלים לכל בית אב.

"התושבים מצידם סרבו להסדרה ועד לאחרונה, ניסו לסכל את הפינוי מהשטח באמצעות עתירה לבג"ץ, אך בג"ץ דחה אותה וקבע כי המדינה עשתה כל מאמץ להגיע להידברות עם התושבים, התכניות אושרו לפני שנים רבות. החזון והתכניות לפיתוח הנגב נבלמו יותר מדי פעמים ובמשך יותר מדי שנים בגלל עברייני בנייה. ברור לכולם שכביש 6 הוא עורק חיים קריטי עבור מדינת ישראל והיא חייבת לפתח תשתיות ולהשלים אותן לרווחת תושבי הנגב ודור העתיד".

כאמור, כוחות משטרה גדולים מאוד פעלו היום באזור כדי להשלים את ההריסה והפינוי של המבנים הבלתי חוקיים. מהמשטרה נמסר: "ראוי לציין כי קדמו לפעילות, ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המבנים במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות, אך כולם נדחו על־ידם. במהלך הפעילות ניסו מספר מוחים ששהו במקום להיכנס אל תוך שטח המבנים המיועד להריסה ולהפריע לשוטרים בביצוע פעילות האכיפה. הם נהדפו על ידי השוטרים כשאחד מהם, תושב המקום, נעצר לחקירה בגין תקיפת שוטר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *