מדוע מעניקה המדינה הטבות מס לארגון שעובדיו השתתפו בטבח?

בדיון בוועדה התברר שיותר ויותר מדינות מודיעות בזמן האחרון כי יחזירו את המימון לאונר"א לאחר שעצרו אותו כתוצאה מלחץ ישראלי

ועדת הכספים קיימה אתמול (שלישי) דיון מהיר בביטול הטבות המס שמעניקה ישראל לאונר"א שנוסדה כדי למחוק את ישראל. את הדיון ביקשו חברי הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), יצחק קרויזר ומשה סעדה (הליכוד), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וולדימיר בליאק (יש עתיד).

בבקשתם ציינו חברי הכנסת כי שר האוצר פרסם הודעה לתקשורת שלנוכח מעורבותה של אונר"א בפעילות ארגון הטרור חמאס, החליט מכוח סמכותו הבלעדית לבטל את כלל הצווים והתקנות שמקנים לאונר"א פטור מתשלום מיסים…  ואולם, למרות הודעותיו, נכון לרגע זה, "טרם קידם שר האוצר את הליכי חקיקת המשנה בדרכים המקובלות". עוד צוין בבקשה כי "מדובר בנושא בעל חשיבות לאומית אשר יש ליתן לו עדיפות עליונה באופן מיידי".

בדיון אמרה חה"כ מלינובסקי: "אונר"א הוא ארגון טרור לכל דבר ועניין. הוא לא יורד מסדר היום וטוב שכך. שנים ידענו ולא עשינו עם זה כלום ואפשרנו להעביר כספים במזומן לארגון ועוד. שר האוצר הוציא הודעה דרמטית לתקשורת ומאז לא קרה כלום". חה"כ סעדה אמר: "אין ספק שמדובר בארגון טרור, אבל מה מדינת ישראל עושה? כלום. האם הכרזנו עליו כעל ארגון טרור? ממש לא. האם יש בתי ספר בירושלים שמחנכים לערכי אונר"א של טבח של תושבי ישראל, ילדים ונשים וטף? כן. האם ניתן לפגוש רכבים של הארגון ברחובות ירושלים? כן. כמה דם צריך להישפך ברחובות כדי שנקרא את הדו"חות שאנחנו כתבנו? אני קורא להגדיר את אונר"א כארגון טרור".

יושב ראש הוועדה, חה"כ משה גפני (יהדות התורה), שאל: "אנחנו מבקשים להבין האם אכן ניתנות הטבות כאלה לאונר"א ומה עמדת הממשלה". נציגת רשות המיסים השיבה שיש חוקים בישראל שמסדירים לאונר"א פטורים ממיסים, רובם מכוח האו"ם ומקצתם ייחודים לאונר"א. נציג משרד המשפטים ציין שיש עבודת מטה להחליף את אונר"א ולהפסיק את פעילותה, והוסיף שביטול הפטורים כפי שמוצע "מעורר קשיים משפטיים שלהערכתנו עלול לפגוע בכל המהלך להחליף את הארגון".

חה"כ אלי דלל (הליכוד) שהשתתף בדיון, אמר: "האם אנחנו מדינה מטומטמת? מתאבדת? אונר"א לא צריכה להיות, וגם לא צריך להיות גוף שיחליף אותה. אונר"א נוסדה כדי להנציח את נושא הפליטים, שלא לדבר על החינוך לרצח ולשנאת מדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *