מה יהיה השנה בקבר רחל י"א חשון?

רחל מבכה על בניה: פחות משבוע להילולא השניה בגודלה בישראל, הוקם מוקד חרום להעברת שמות לישועה ורפואה וכן לשמירה עליונה

פחות משבוע ימים בלבד לפני ההילולא השניה בגודלה בישראל, בהם מידי שנה בשנה מגיעים המונים מכל רחבי הארץ לפקוד את קבר רחל ביום ההילולא של רחל אמנו, בימים כתיקונם המספר של המתפללים במשך ימי ההילולא והשבוע, היה יכול להגיע לכמאתיים אלף ויותר.

אם כי מבחינה מספרית מדובר בהילולא השניה בגודלה, לאחר ל"ג בעומר במירון, אולם מבחינה היסטורית מדובר במקום התפילה מספר אחד של הקבר העתיק ביותר של עם ישראל, שכבר מופיע בתורה כמקום תפלה וישועה שנקבע על ידי יעקב אבינו כמקום המסוגל לישועת עם ישראל, במיוחד בעת צרה ועת מלחמה לישועה מהגלות.

השנה בעקבות המלחמה מתחם קבר רחל יהיה סגור ביום ההילולא לכניסת הציבור הרחב החל מיום רביעי עד אחרי שבת, עקב אי יכולת לקיים את ההילולא המסורתית תחת הגבלות פיקוד העורף.

לרגל כך, יתקיימו שיעורים בערב ההילולה שיועברו בשידור חי לעם ישראל ע"י הרבנים הראשיים ושורת רבנים נוספים יעבירו דברי חיזוק לרגל המצב.

בתוך כך נמסר כי לאור המצב הנורא בו דם ישראל נשפך והמוני בני ישראל שרויים במצור ובמצוק באימת מוות ובשבי הורו גדולי ישראל להגרמ"מ קלוגר שליט"א לקיים תפילה מיוחדת ברציפות יומם ולילה עשרים וארבע שעות במקום התפלה המסוגל מדורי דורות, קבר רחל אמנו.

במסגרת רשת הכוללים של מוסדות קבר רחל המתקיימים במשך כל שעות היממה בכל ימות השנה על ידי מאות צדיקים ובני עליה רבני וחברי הכוללים, החלה תפילה ברציפות להצלת וישועת ישראל, לאחר הניסים הגלויים והישועות הנוראות שגילה השי"ת בזכות התפלות בקבר רחל.

גם בימים כתיקונם מתקיימים כידוע סדרי הכוללים מסביב לשעון בכל ימות השנה, גם בימות החגים ובין הזמנים, וכפי שקבעו מייסדי ונשיאי המוסדות מרנן גדולי ישראל זצוק"ל, כי עם היות אברכי ורבני הכוללים משמשים כאנשי משמר להגן על עם ישראל, ונמצאים שם בשליחות כלל ישראל להשפיע ישועות ונפלאות חלה עליהם חובת השעה לעמוד על המשמר ללא הרף, ובמיוחד בימי מלחמה ואימה בהם חלה חובה כפולה ומכופלת לעורר רחמי שמים, יתקיימו התפילות והלימודים ביתר שאת ויתר עז.

רבני הכוללים מציינים כי כשם שלא קיים המושג 'בין הזמנים' בכוללים של מוסדות קבר רחל, וכי גם במהלך חודשי תשרי, ניסן ואב מתקיימים סדרי הלימוד ומשמרות התפילה תמידין כסדרם בדיוק כמו חשון כסלו וטבת, כי ברגע שאנחנו כאן בשליחות עם ישראל, אין אפשרות לפספס אפילו יום אחד או אפילו שעה אחת. עם ישראל זקוק לתפילות, לישועות, לשמירה בכל שעות היממה בכל ימות השנה, ולזה אנחנו כאן, בשליחות עם ישראל!

לנוכח המצב הוקם במוקד קבר רחל שמספרו 8631* מוקד חירום מיוחד להעברת שמות הפצועים והשבויים לתפלה בקבר רחל, וכן להעברת שמותיהם של תושבי ערי הארץ הנמצאים בקו העימות לתפילה רצופה להגנה ושמירה עליונה להינצל מכל נזק ומכל פגע.

סדרי תפילות מיוחדים נערכים בימים אלו בכל שעות היום והלילה, לשמירת והגנת יושבי ארץ הקודש, על פי סדר תפלות מיוחד שנמסרו לרבני מוסדות קבר רחל בעבר בעת סכנה גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, להעתיר בתפלות ובתחנונים ובסדרי לימוד מיוחדים לעורר רחמי שמים להצלת עם ישראל בזכות רחל אמנו.

תפלה מיוחדת לשלום הנעדרים, השבויים והלוחמים בחזית מתקיימת מידי יום ביומו בשעה 17:30 לאחר אמירת כל ספר התהלים על ידי המנין הקבוע, וניתן להצטרף בשידור חי להתפלל יחד עם מתפללי קבר רחל ולהעביר את השמות הזקוקים לישועה במוקד קבר רחל שמספרו 8631*. כל השמות המגיעים עד השעה 17:15 עוד מועברים באותו יום לתפילה המיוחדת לשמירה עליונה, הגנה והצלחה במערכה למען ישראל. ושבו בנים לגבולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *