מועדון המאה: מי השיאה למשקיעיה 403% בשנה האחרונה?

שלוש־עשרה חברות, רובן מסקטור ההייטק, הניבו למחזיקי המניות שלהן יותר מ־100% בשנת הכספים היוצאת

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מודיעה היום (רביעי) על השקת "מועדון המאה" שכולל חברות ששווי השוק שלהן למעלה מ-200 מיליון שקלים ושרשמו תשואה של לפחות מאה אחוזים בשנת הכספים הקודמת 2023. בבורסה הודיעו כי יפרסמו בכל תחילת שנה את רשימת החברות שייכללו במועדון ה-100 וילוו זאת בפעילות שיווקית כדי לקדם את ההיכרות של הציבור עם החברות שנכללות במועדון.

על פי בדיקת יחידת המחקר של הבורסה, בשנה החולפת השיאו 13 חברות לבעלי מניותיהן תשואה גבוהה של יותר מ־100%. בולטת העובדה שעשר מתוך שלוש־‏עשרה החברות הן חברות מסקטור ההייטק: שבע חברות טכנולוגיה ושלוש חברות ביומד. לתעשייה המסורתית יש רק שלוש נציגות במועדון ה-100. זה רק מאשש את מה שאנחנו יודעים זה מכבר על הכלכלה העולמית ובעיקר על זו הישראלית.

צוות הבורסה דירג את החברות שהשיאו בשנה החולפת תשואה של יותר מ־100% בשיטת הכוכבים כשהדירוג נע בין שלושה לחמישה כוכבים. חמישה כוכבים ניתנו לחברה שהשיאה למשקיעיה תשואה חיובית בכל אחת משלוש השנים האחרונות. ארבעה כוכבים לזו שהשיאה תשואה חיובית מצטברת בשלוש השנים האחרונות, ושלושה כוכבים לשאר החברות במועדון שהשיאו תשואה של יותר מ־100% בשנה האחרונה.

כאמור, שלוש־עשרה חברות, בעיקר בסקטור ההייטק, הכפילו את שוויין (ואף יותר) לעומת סוף שנת 2022 ובכך הניבו תשואה משמעותית לבעלי המניות שלהן: ארית תעשיות, השיאנית לשנת 2023 עם תשואה גבוהה מ־400%, נקסט ויז'ן שכלולה במדד ת"א-90, הניבה תשואה גבוהה מ־300% ושתי חברות נוספות, קמטק ובריינסוויי עם תשואה של יותר מ־200%: תעשיות לכיש היא החברה היחידה שזכתה לחמישה כוכבים על־כך שהניבה תשואה חיובית בכל אחת משלוש השנים האחרונות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *