"מיליונים עבור הפליטים": בסאטאמר הקימו ועדה שתדאג לעלות יהודים לישראל

אחרי הדרשה של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א על החובה שיש על יהודי ארה"ב להציל את יהודי אוקרייאנה, הוקמה מיד ועדה שמטפלת בכל מה שקשור לנושא

אחרי הדרשה של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א על החובה שיש על יהודי ארה"ב להציל את יהודי אוקרייאנה, הוקמה מיד ועדה שמטפלת בכל מה שקשור לנושא.

בראש הוועד יעמדו הרבנים האדמו"ר מקאסוב שליט"א, הגאון ר' יעקב הורביץ ראש ישיבת בית מאיר, הגאון ר' זלמן הלברשטאם אבד"ק טשאקאווע.

כבר בבוקר יצאו 4 עסקנים מניו יורק לעבר הגבולות של מולדובה, פולין, הונגריה, רומניה, כל עסקן יעבור שם ויחזור עם רשימה מה צריך בכל גבול, גם בענייני הכספים לאוטובסים ושאר צרכי הצלת היהודים מתוך אוקריינא, בעניין האוכל במקום ליד הגבולות במדינות הנ"ל, וגם לאיפה להעביר את הפליטים אחרי הימים הראשונים מחוץ לגבולות אוקריאנה.

עסקנים בסטאמר אומרים כי "כמובן שינסו להשאיר כמה שיותר קהילות על אדמת אירופה ושם להקים להם קהילות תוך כמה שבועות, או להביא אותם בצורה מאורגנת לארה"ב תחת פיקוח של רבני הקהילות שיקמו להם קהילות ברחבי ארה"ב".

הוועד עובד בשעות האחרונות עם העסקן ר' שמעון שישא ועוד עסקנים בארה"ק לשכור כמה מלונות שם ישהו הפליטים בתקופה הראשונה עד שיקימו להם קהילות מוסדות בארה"ק.

בינתיים אתמול אחרי הדרשה של האדמו"ר הגיעו כמה נגידים של קהילת סאטמאר לביתו של האדמו"ר ובמקום הם העבירו 5 מליון דולר לצורך הקמת הוועד, וגם בימים הקרובים תתקיים קמפיין התרמה כדי להבטיח שכסף לא יהיה הבעיה והמניעה להצלת היהודים באוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *