מנהלת תקומה תמשיך לממן את מגוריהם הזמניים של מפוני העוטף

בהחלטת ממשלה שהתקבלה היום קיבלה מנהלת תקומה את הסמכות להמשיך ולממן את שהותם של הפליטים בארצם במלונות ובשאר מקבצי הדיור הזמניים

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסמיך את מנהלת תקומה להאריך את שהות המפונים, הפליטים בארצם, במלונות ובשאר מקומות הדיור הזמניים שממומנים על־ידי המדינה. בשלב הזה עד ליום חמישי י"א מנחם־אב (ה־15 לאוגוסט למניינם), וזאת על פי שיקולים מקצועיים ובחינת מכלול התנאים שמאפשרים את חזרת התושבים לבתיהם.

ההחלטה שסוכמה ותואמה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה מול משרדי האוצר, המשפטים, התיירות ומנהלת תקומה, התקבלה בהתאם לצורכי ומאפייני הקהילות השונות של החבל, והתקבלה על רקע הלחימה הנמשכת, ובמטרה שלא לפגוע בתהליך השיקום והריפוי של הקהילות ולאפשר השתלבות מיטבית בחזרה ליישובי הקבע.

במשרד ראש הממשלה טרחו להזכיר כי כ־70% מכלל תושבי החבל כבר שבו לבתיהם במרוצת החודשים האחרונים. עם זאת אסור לשכוח שגם האזעקות חזרו ביתר שאת בשבועות האחרונים. במשרד רוה"מ אמרו עוד כי במסגרת ההחלטה שהתקבלה, תסדיר המנהלת את המתכונת לפיה ייקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם. הדבר ייעשה בתיאום עם משרד האוצר ותוך בחינת התנאים הביטחוניים והשיקומיים.

לצד מימון המשך השהות במגורים הזמניים, הוחלט כי מנהלת תקומה תגבש פעילויות הפוגה לתושבים ששוהים מחוץ למתקני הקליטה ומקבצי הדיור הקהילתי. היא תעשה זאת באמצעות הרשויות המקומיות בחבל ובתיאום עם משרד האוצר. כלומר, רק אחרי שבאוצר ישחררו תקציב לצורך הזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *