מסע ההרס בבנימין: בתי כנסת נהרסו עשרות משפחות גורשו מבתיהם

רב הישוב כוכב השחר הגיע הבוקר לגבעת מעוז אסתר ותקף בחריפות את ההרס שמבצעת הממשלה בגבעה "בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות"

מאות חיילים, שוטרי יס"מ ומג"ב הורסים בשעה זו את בתיהם של 8 משפחות, בהם 20 ילדים, 2 בתי כנסת, ומבנים נוספים, סה"כ מעל-20 מבנים במספר גבעות סביב היישוב כוכב השחר.

במהלך הפינוי, דווח עד כה למוקד המשפטי של ארגון חוננו על 5 עצורים. הפינוי ממשיך בשעה זו, ובמספר מבנים מתבצרות המשפחות שחלקם כבולים למתקני ברזל שצפויים להקשות על הפינוי. המשפחות שגורשו מביתם מדווחות על אלימות שוטרים קשה, על שוטרים ללא תגים, על הרס רב של ריהוט, מוצרי חשמל וציוד אישי.

הרב אוהד קרקובר, רב הישוב כוכב השחר הגיע הבוקר לגבעת מעוז אסתר ותקף בחריפות את ההרס שמבצעת הממשלה בגבעה "בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות ליד היישוב כוכב השחר – בתים שהם בעצם מונעים מערבים להשתלט על סביבות היישוב כוכב השחר ולחנוק אותו", אמר הרב.

הרב הוסיף והדגיש, כי "העילה היא כביכול אכיפת בנייה בלתי חוקית, אבל באמת המטרה היא לאפשר בנייה בלתי חוקית ערבית שתהרוס ותחנוק את ההתיישבות לצערנו הרב הממשלה גם גורמת לשנאת חינם ולנזק גדול בחינוך של הנוער שלנו, ואני פונה למי שיכול למנוע את הדברים הרעים שקורים כאן, וה' יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית ויתחיל לאהוב את עצמו", הוסיף הרב קרקובר.

בעקבות ההרס בבנימין אומר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "8:0 . זו התוצאה נכון לעכשיו במשחק שמשחק שר הביטחון בני גנץ בהתיישבות היהודית ביו"ש. 0 בניה יהודית כשהוא עוצר את האישורים לבניה חדשה, ו 8 הריסות חדשות מהבוקר. גנץ ממצב את עצמו בצד הלא נכון של ההיסטוריה הציונית. אבל מבחינת מפעל ההתיישבות המשחק עוד רחוק מלהסתיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *