מס מגולגל- מס הקנייה על טבק לגלגול יהיה כעל סיגריות

ישנה עלייה מתונה בשיעור של 6%-10% בייבוא הסיגריות

תופעת המעשנים המגלגלים טבק ויוצרים סיגריות כנראה עומדת להיעלם לאחר שהוחלט להשוות את מס הקניה על טבק לגלגול כמו על סיגריות רגילות.

הצו משווה את שיעור מס הקניה החל על טבק לגלגול לשיעור המס החל על מוצרי טבק דומים, כגון סיגריות, סיגרלות ויחידות טבק, וזאת באמצעות העלאת מס הקניה על טבק לא מעובד, טבק לסיגריות וטבק בתפזורת ליחידות חימום.

בנוסף, כדי למנוע אגירת מלאי בידי סוחרים, נקבע כי המס יוטל גם על מלאי המוחזק בידי סוחרים ביום תחילתו של הצו, ובלבד שמדובר בסוחר שסך כל המס החל על הטבק לסיגריות המצוי בידו כמלאי עולה על 10,000 ש"ח.

מדברי ההסבר לצו עולה כי תוספת ההכנסות מהעלאת שיעורי מס הקניה מוערכת בכ-400 עד 450 מלש"ח לשנה.

משיחות שערכו אנשי הייעוץ המשפטי לוועדה עם רשות המיסים לקראת הדיון, עולה כי לאור העובדה שהיבואנים צברו מלאי רב לפני כניסת הצו לתוקף, בשנת 2019 ההכנסה מהעלאת שיעור מס הקניה הייתה כ-320 מיליון ש"ח, ולגבי שנת 2020, רשות המיסים צופה הכנסות בסך כ-400 מיליון ש"ח.

אנשי משרד הבריאות הציגו בפני הוועדה כי מאז שנכנס הצו המונח בפניכם לתוקף, חלה ירידה בייבוא של טבק לגלגול בשיעור של כ-50%, ולשיטת המשרד נראה שישנה השפעה ישירה של הגדלת שיעור המס על טבק לגלגול על שיעור ייבוא מוצר זה.

עוד הציגו מצד משרד הבריאות כי לצד הירידה החדה בייבוא טבק לגלגול ישנה עלייה מתונה בשיעור של 6%-10% בייבוא הסיגריות וזאת לאור הורדת מחירי היצרנים, אנשי המשרד ציינו כי מדובר בעלייה מתונה, וכי ישנה עלייה במספר הפונים לגמילה, וכן בירידה במספר בני הנוער המתחילים לעשן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *