מעביר מסרים או מתווך? כך סיקרו בעולם את פגישת בנט במוסקבה

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (ראשון) לשריו כי "אני לא הצעתי הצעת תיווך ישראלית, אלא רק הצעתי את עצמי כמעביר מסרים הגון ששני הצדדים יכולים לסמוך עליו, לצד גורמים נוספים שמדובר בשחקנים אחרים שקשורים למלחמה בין רוסיה ואוקראינה

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (ראשון) לשריו כי "אני לא הצעתי הצעת תיווך ישראלית, אלא רק הצעתי את עצמי כמעביר מסרים הגון ששני הצדדים יכולים לסמוך עליו, לצד גורמים נוספים שמדובר בשחקנים אחרים שקשורים למלחמה בין רוסיה ואוקראינה, כך דווח בחדשות 13.

מטעם לשכתו של ראש הממשלה נסמר כי מדובר במאמץ תיווך גרמני-ישראלי, כאשר המנהיג הישראלי והגרמני עובדים יחד על יוזמת התיווך. עוד נמסר מטעם לשכתו לאחר הפגישה כי הנשיא הרוסי "לא קונספירטיבי או לא רציונלי, או סובל מהתקפי זעם".

בנט טוען כי "לא רצה להצטלם ביום שבת", אך מנגד נדמה כי בישראל פשוט לא רצו תמונה משותפת של השניים בעת הפלישה הרוסית לאוקראינה.

גורם ישראלי בכיר מסר כי נשיא רוסיה פוטין לא מעוניין בהפסקת אש זמנית או מסדרונות הומניטריים נוספים, לכן ראש הממשלה בנט נוהג באופן זהיר. לגבי הצעה לפסגה בירושלים, אמר הבכיר כי היא אפשרית, אך בישראל מעדיפים להימנע מכך במקרה ופוטין ירמוס את קייב, אז ישראל תצא עם תדמית רעה מאוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *