מפקד שייטת 13 מאשר: צוות לוחמי השייטת הוכשר למבצע חטיפת ערפאת

לראשונה מול מצלמות הטלויזיה: מפקד שייטת 13 לשעבר רם רוטברג מאשר כי צוות לוחמי השייטת הוכשר למבצע חטיפת ערפאת.

ברשת 13 יושק הפרויקט התיעודי החדש בן ארבעה פרקים, שיצר ומוביל אלון בן דוד, ״המלחמה על הבית״, שחוזר אל אחורי הקלעים של ״חומת מגן״. במסגרת הסדרה מתייצבת צמרת הפיקוד הצה״לי שניהלה את המבצע מול המצלמות.

במהלך גל הפיגועים של האינתיפדה השניה דנו בצמרת הבטחונית לא פעם באפשרות לגירוש ערפאת.

מפקד חיל הים לשעבר ומפקד השייטת בתקופת מבצע ״חומת מגן״ האלוף במיל׳ רם רוטברג מאשר לראשונה מול המצלמות כי צוות יעודי של השייטת הכין תוכנית מבצעית והתאמן לחטיפת יו״ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת עוד מוסיף כי במסגרת ההכנות למבצע אף היה מי ששיחק את תפקידו של ערפאת.

גם ב-1 בינואר 1982, אם המבצע הזה היה יוצא לדרך – המזרח התיכון היה נראה אחרת לגמרי. שם הקוד: "אולימפיה". הפקודה: לפוצץ אצטדיון שלם בביירות, על יושביו. המטרה: לחסל את יאסר ערפאת, אבו ג'יהאד וצמרת אש"ף, שנכחו במקום.

מתחת למושבים בכינוס רב המשתתפים של אש"ף הטמינו שליחיה של ישראל קילוגרמים רבים של חומר נפץ. בצמוד ליציע האצטדיון היו אמורים לעמוד עוד שלושה רכבי תופת שנשאו שני טונות חומר נפץ. התוכנית הייתה לפוצץ קודם את המטענים מתחת למושבים ואז, אחרי כדקה, בבהלה שתיווצר ותוך כדי נהירה של הניצולים המבוהלים החוצה, יופעלו בשלט-רחוק גם הרכבים הממולכדים, שיספקו את הגראנד-פינאלה המדמם של המבצע. עוצמת הפיצוץ וההרס היו צפויים להיות "בעלי ממדים חסרי תקדים, אפילו במונחים של לבנון", בניסוחו של קצין בכיר מאוד בפיקוד הצפון באותה עת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *