משרד החינוך מטפל ב־1,047 תלמידים שבן משפחה שלהם נרצח או נחטף

קולו של יו"ר ועדת החינוך נשבר באמצע דיון קורע לב שעסק במצוקת התלמידים שבן משפחתם נפגע בטבח שמחת תורה

​ועדת החינוך של הכנסת בראשות חבר הכנסת יוסף טייב (שס) קיימה היום (חמישי) דיון בנושא המענה לילדי משפחות החטופים. בדיון התברר שבני דודים, אחיינים ונכדים של חטופים אינם נמנים על המעגל הראשון ולכן לא מקבלים מענה חינוכי הולם מצד מערכת החינוך.

בדיון הוקרא מכתב בשם מיכל לוי, אחותה של נעמה, שנחטפה לעזה: "אני מאה שבעים וארבעה יום ולילה אחות של חטופה. אני לא חושבת שמישהו מבין מה זה. הכיתה שלי קמה היום לשעת אפס במתמטיקה ואני קמתי להילחם על אחותי. אני נלחמת כל הזמן, הייתי בניו יורק, הייתי עשרות פעמים בכנסת, אני נלחמת בכל השיעורים, אפילו בהפסקות אני אחות של חטופה, רק אחר־כך אני תלמידה ב-י' 6, וכל יום אני צריכה ללכת לבית הספר כאילו הכל רגיל. אני לא רוצה להיות זקוקה להסברים לחוסר הריכוז שלי והיכולת שלי, אני רוצה שמשרד החינוך יבין אותנו בלי שנצטרך להסביר".

קולו של יושב ראש הוועדה חה"כ טייב נשבר כששמע את בני משפחות החטופים באולם. "כולנו נעשה הכל כדי להחזיר את כל החטופים". מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך עינב לוק, אמרה: "במערכת החינוך ישנם עשרים ואחד ילדים יתומים משני הוריהם, שלושים ושלושה תלמידים שחזרו מהשבי, ו־1,047 תלמידים שנמצאים במעגל הפגיעה הראשון, שאחד או יותר מבני משפחתם נרצח. מתוכם 108 תלמידים שבני משפחתם ממעגל ראשון נחטף. יש לנו גם מסד נתונים על נכדים.

"מינינו גורם חינוכי מלווה לכל אחד מהתלמידים בני המעגל הראשון שגם מקבלים מענים חינוכיים, חברתיים, רגשיים ולימודיים על ידי המוסד החינוכי וכן התאמות בבחינות הבגרות. יש לנו תיעוד של 1,000 ילדים נוספים, ממעגלי פגיעה אחרים ונתנו להם מענה. ההבדל בין המעגל הראשון למעגלים האחרים הוא בהקלות שניתנות בבחינות הבגרות. חוזר מנכ"ל מפורט בנושא ליווי תלמידים בעקבות משבר מתמשך, יפורסם בימים הקרובים".

נציגת מִנהלת החטופים במשרד משרד ראש הממשלה יעל גורן: "המעגל הראשון מטופל. במעגל השני יש קושי. יש לנו בעיות במיפוי ואנו עמלים על זה. מעגל שני ושלישי זה מידע שצף מהשטח, ממנהלי בתי הספר למשל – ומגיע אלינו".

יו"ר הוועדה טייב השתומם מכך שבני משפחה נוספים לא זוכים כלל למענה חינוכי הולם: "מבחינתי גם אחיינים, בני דודים, נכדים, צריכים להיות מוגדרים מעגל ראשון. לא יתכן שכבר חצי שנה המעגל השני לא מקבל מענה לצרכיו. אני מבקש לקבל ממשרד החינוך תוך שבועיים רשימת תלמידים של מעגל ראשון, שני ושלישי של 134 משפחות החטופים. נתכנס בפגרה לישיבת מעקב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *