ניתוח אבלציה היברידית (משולבת) לטיפול בהפרעות קצב

את הניתוח ביצעו במשותף צוות רופאים מיחידת אלקטרו פיזיולוגיה ויחידת כירורגיית לב חזה ובשיתוף רופאים מחו"ל שהגיעו במיוחד עם ציוד חדש לצורך ביצוע הניתוח • פרופ' יואב מיכוביץ: "אבלציה זו יכולה לתת מענה למטופלים עם סימפטומטיים קשים שעד כה לא היה פתרון יעיל למחלתם"

לראשונה בישראל במרכז הלב המשולב שבמרכז הרפואי שערי צדק בוצע ניתוח אבלציה היברידית (צירוף של אבלציה צנתורית וניתוח ) של inappropriate sinus tachycardia משותף לצוות כירורגיים מיחידת לב חזה ורופאי יחידת אלקטרו פיזיולוגיה, באישה כבת 39 תושבת המרכז שסבלה מהפרעות קצב עם סימפטומטיים קשים.

את הניתוח ביצעו במשותף פרופ' יואב מיכוביץ מנהל יחידת אלקטרו פיזיולוגיה וד"ר דני פינק מנהל יחידת כירורגיית לב חזה ביחד עם 2 רופאים בכירים שהגיעו מחו"ל לצורך ביצעו הפעולה – Prof La Meir ו Prof de Asmundis.

המדובר באישה כבת 39 אחרי כשלון של אבלציה (צריבה) קודמת בבית חולים אחר וגם תרופות לא הצליחו לסייע במצבה. לאחר התייעצויות רבות הוחלט לבצע אבלציה היברידית שהוכחה שיעילה יותר מאבלציה רגילה עם פוטנציאל קטן יותר לסיבוכים, כדי לטפל בהפרעות הקצב באופן טבעי וללא צורך בקוצב חיצוני.

אבלציה. הדמיה (צילום: שערי צדק)

בשערי צדק נערכו באינטנסיביות מיוחדת לקראת הניתוח הוגשה בקשה מיוחדת לטיפול חמלה בוועדה במשרד הבריאות מאחר ועד כה טרם בוצע טיפול זה בישראל. לאחר קבלת האישור גויסו רופאים וציוד מיוחד מחו"ל לביצוע הפעולה והציוד הובא בטיסה מיוחדת לישראל במימון קופות החולים.

גם צוות הנדסה הרפואית של שערי צדק נרתם למיזם וביחד עם סוללת הרופאים בראשות מנהל מרכז הלב המשולב פרופ' מיכאל גליקסון בוצעה הפעולה שנמשכה כמה שעות בהצלחה רבה. "אנחנו מראים להם איפה לבצע את הצריבה ולא פחות חשוב גם איפה לא לצרוב על מנת להימנע מסיבוכים", מסביר פרופ' מיכוביץ.

בשלב ראשון מבוצע צנתור שבו מסמנים צוות הרופאים האלקטרו פיזיולוגיים במיפוי לצוות הכירורגיים את השטח שבו יש לבצע את הצריבה ברקמות הגורמות להפרעת הקצב וכן את איזור הקוצב הטבעי, שם יש להימנע מצריבות. בשלב שני נכנסים צוות הכירורגיים מבין הצלעות בטורסקופיה.

טיפול ראשון מסוגו באבלציה (צילום: שערי צדק)

פרופ' יואב מיכוביץ: "מדובר בבעיה יחסית נדירה המצריכה טיפול נדיר. לראשונה בישראל בוצעה אבלציה היברידית של inappropriate sinus tachycardia. אבלציה זו יכולה לתת מענה למטופלים עם סימפטומטיים קשים שעד כה לא היה פתרון יעיל למחלתם. אנו מודים למשרד הבריאות, , חברת אלדן, חברת Atricure, קופת חולים כללית, הנהלת שערי צדק וכל שאר המעורבים על שיתוף הפעולה והסיוע במקרה מיוחד זה".

פרופ' מיכאל גליקסון: "בכוונתנו להמשיך לפתח שיתופי פעולה בין מנתחים לאלקטרופיזיולוגים במרכז הרפואי שערי צדק לפתרון בעיות שאבלציה עם קטטר אינה מספיקה להם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *