נתניהו לא מצליח למנות שר האחראי על ההילולא במירון

למרות קריאת ועדת החקירה לאסון מירון למנות מיידית שר אחראי להילולא, הנושא לא נמצא על סדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה

למרות ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, שקובע כי שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש, ימונה מיד עם הקמת הממשלה לשר הממונה על הילולת הרשב"י במירון, גם בישיבת הממשלה הקרובה הנושא לא נמצא על סדר היום.

מיד עם הקמת הממשלה פנתה ועדת החקירה לאסון מירון לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשה מהממשלה לקדם את ההיערכות לקראת הילולת הרשב"י, בהתאם להמלצות שהגישה הוועדה לפני כשנה. "עם השבעת הממשלה החדשה בראשותך, אנו פונים אליך על מגת להדגיש את הדחיפות הקיימת בהיערכות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר התשפ"ג", כתבו חברי הוועדה.

במכתב, עליו חתומים חברי הוועדה דבורה ברלינר, מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי, נכתב כי לפני חודשים ספורים ושבהמלצות ביניים לראש הממשלה לשעבר, לצורך היערכות להילולת הרשב"י ולהילולות הבאות. "אף שיש להניח כי גופים שונים כבר החלו בהיערכות להילולא הקרובה, נדרשת מעורבות דחופה של הממשלה ביישום המלצות הביניים, ובפרט במינוי שר אחראי ובמינוי ממונה מטעמו", כותבים החברים.

"זאת, על מנת שההיערכות תהיה מיטבית ומתואמת בין כלל הגופים המעורבים, והכל לשם שמירה על בטיחות המשתתפים בהילולה", מוסיפים חברי הוועדה. "לוח הזמנים בהקשר זה דוחק ועל כן אנו מוצאים לנכון להביא העניין בפניך על מנת שהנושא יטופל בדחיפות".

היום, 115 יום לפני יום ההילולא, עדיין אין שר ממונה. למרות שמדובר בחלק מרכזי בהמלצות ועדת החקירה. "בשים לב לריבוי הגורמים המעורבים בו ולמאפייני האירוע ומורכבותו, אנו ממליצים כי ממשלת ישראל תמנה את אחד משרי הממשלה שיהיה אחראי לאירוע ההילולה הקרוב", נכתב.

"עוד אנו ממליצים כי על סמכויות השר האחראי ימנו: קביעת מתווה ההילולה, הכל בהתאם להמלצות ביניים אלה; קביעת תוכנית ההיערכות להילולה; קביעת לוחות זמנים להיערכות להילולה; שימוש בתקציב הייעודי להילולה; הנחיית כלל הגורמים בכל הנדרש להיערכות להילולה; מעקב וביקורת על יישום הנחיותיו והתקדמות ההכנות; הכרעה במחלוקות בין הגורמים השונים, ככל שיתעוררו", לשון ההמלצה הראשונה של ועדת החקירה.

למרות זאת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרב שראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה הצעת מחליטים שקובעת כי השר פרוש והפרויקטור יהיו אחראים, ודורש שהם יפעלו לפי הנחיות של משטרת ישראל שתהפוך למעשה לאחראית על ההילולא.

בסביבתו של השר פרוש אומרים ל'אקטואליק' כי אין אחריות ללא סמכות. במידה ולא יאשרו את מינוי השר הממונה בהתאם להמלצות ועדת החקירה, אין טעם לקחת את התפקיד. להערכתם, פרוש יסרב לקבל את המינוי אם לא יקבל את הסמכויות המלאות הנדרוש להצלחת הפקת האירוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *