נתניהו לתעשיינים בצפון: הביטחון יחזור כשהתושבים יחזרו לבתיהם

במפגש עם תעשיינים בצפון, אמר נתניהו, "תודה שאתם נאחזים בקרקע, נעשה מה שאפשר כדי לעזור לכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת, ביקרו אתמול (שני) במפעל 'תנובה גליל' שבאזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה, שם קיימו מפגש עם פורום תעשיינים ובעלי מפעלים מאזור הצפון. זמן קצר קודם לכן שוגר טיל נ"ט לעבר העיר שספגה בחודשים האחרונים לא מעט טילים כאלה.

נתניהו וברקת יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, שמעו מבעלי המפעלים והתעשיינים באזור על הקשיים השונים עמם הם מתמודדים בשל המלחמה. הם גם שמעו על העובדים המסורים שממשיכים להגיע לעבודתם על־אף ולאחר שפונו מבתיהם. בעלי המפעלים והתעשיינים הדגישו את חשיבותו של ייצור מקומי כחול־לבן וביקשו להקצות להם תקציבי צמיחה כדי שיוכלו להישאר בחזית הטכנולוגיה.

נתניהו אמר לבעלי המפעלים והתעשיינים: "אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם. קודם כל על־כך שאתם נאחזים בקרקע, תרתי משמע. אפשר לזוז, אבל אנחנו לא רוצים לזוז. אנחנו רוצים להחזיר את הכל. זו מחויבות קודם כל ביטחונית לתושבים. יש לזה השלכה לגביכם, אבל אנחנו במאבק גדול להחזיר את הביטחון. המבחן של החזרת הביטחון זה שהתושבים יחזרו לבתיהם. אנחנו עובדים על זה בכל הכלים האפשריים. במקביל, אנחנו מסתכלים גם עליכם. העברנו אתמול חבילה גדולה למילואימניקים, אבל שימו לב שיש שם חבילה לעצמאים. בהחלטת הממשלה אתמול הבאנו מקורות מימון כדי שהכסף יזרום מיד. כרגע העזרה שמגיעה לכם, מגיעה לכם בזכות. פשוט בזכות, כי אין לכם חלק במה שקרה. לא אתם אחראים לזה, המדינה אחראית לזה, אז נעשה מה שאפשר כדי לעזור לכם".

ברקת הוסיף ואמר: "לצד הניצחון הצבאי עלינו להבטיח ניצחון כלכלי במלחמה. זהו יעד אסטרטגי שיאפשר לנו לצמוח בעוצמה מתוך הקרבות הממושכים בעזה. המחויבות שלנו כממשלה היא שהעסקים ישרדו את המלחמה ושהמילואימניקים שלנו יוכלו להלחם בלי להיות מוטרדים מענייני פרנסה. לכן העברנו אתמול מתווה נדיב ורחב עבור המילואימניקים ולכן התעקשנו על תקציבים חיוניים לסיוע לעסקים בצפון ובדרום. ההנחיה שלי לאנשי משרד הכלכלה היא פשוטה: לעשות הכל כדי להציל כל עסק, בלי בירוקרטיות ובלי חסמים. אני מודה לראש הממשלה על ההירתמות לנושא החשוב ועל שיתוף הפעולה שיאפשר לנו להמשיך לסייע לעסקים לצמוח גם בתקופת המלחמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *