סיבוב הפרסה של מקרון: "תומך באופן חד משמעי בישראל"

נשיא צרפת התקשר לנשיא המדינה וביקש להבהיר את דבריו ולהדגיש: ״תומך באופן חד משמעי במדינת ישראל ובזכותכם להגנה עצמית״

נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר היום, יום ראשון, כ״ח בחשון, 12 בנובמבר, לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי להבהיר את דבריו בראיון ברשת BBC ביום שישי האחרון אשר עוררו סערה בישראל ובעולם.

הנשיא מקרון הבהיר כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת כנגד ארגון הטרור חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה וחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים. הדברים שיוחסו לו בריאיון, כך הסביר הנשיא מקרון, עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות; והמשיך ואמר כי חשוב למצוא ולסייע בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.

נשיא המדינה ציין בשיחה כי דבריו של נשיא צרפת כפי שדווחו בסוף השבוע גרמו לכאב וכעס רב בישראל וטוב שהנשיא מקרון הבהיר את דבריו כבר אמש והיום בפרסומים שונים וכעת בשיחה ביניהם. נשיא המדינה חזר והדגיש כי מדינת ישראל וצה״ל פועלים באופן הומניטרי ולפי הדין הבינלאומי ונוקטים באמצעים שונים למנוע ככל הניתן פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. עוד הדגיש נשיא המדינה כי האחריות המלאה לפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה, פעמים רבות באופן אקטיבי ממש – מוטלת על ארגון הטרור חמאס.

נשיא המדינה שב וחזר על החשיבות העצומה בהירתמות של כל גורם בינלאומי רלוונטי לסייע בהשבת החטופים כמשימה הומניטרית ראשונה במעלה. נשיא המדינה שיתף את הנשיא מקרון כי בדיוק לפני שיחתם צפה בסרט הזוועות המציג את הפעולות הברבריות שביצע חמאס, והביע את הזעזוע העמוק מהמראות והקולות המחרידים; בעקבות כך, המליץ לנשיא מקרון כי כל מנהיגי העולם יצפו בסרט, במטרה לזכור ולהזכיר מי הוא האוייב האמיתי של ישראל והעולם כולו, ומי מייצג את הרוע המוחלט שנגדו יש לפעול בכל הכוח, ממש כפי שאמר הנשיא מקרון כשהשווה בין המלחמה נגד מפלצות האדם מהחמאס לקואליציה הבינלאומית שנלחמה נגד דעאש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *