עבודות התשתית להנחת הכבל שיאפשר לישראל למכור חשמל לאירופאים בעיצומן

כבל תת־ימי שיחבר את יוון לקפריסין ואת קפריסין לישראל עשוי להתגלות כנקודת הצלה במקרה של התקפה על תחנות הכוח בישראל

בשיחה משולשת שקיימו מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, יוסי דיין ויו"ר רשות החשמל, אמיר שביט, עם מאנוס מנוסאקיס, מנכ"ל חברת ניהול המערכת היוונית IPTO, דנו השלושה בפרויקט הכבל החשמלי התת־ימי שיחבר בין ישראל לקפריסין וממנה לאירופה. כבל שנבנה בימים אלו בין יוון לקפריסין באמצעות חברת IPTO.

מנכ"ל משרד האנרגיה, אמר כי "פרויקט הכבל החשמלי התת־ימי עם יוון וקפריסין יתרום לגיוון מקורות האנרגיה של אירופה, יפחית את התלות של ישראל במקורות אנרגיה חיצוניים, יחזק את מעמדה של מדינת ישראל באזור, ויקדם את החזון האסטרטגי של המשרד. עצמאות אנרגטית היא קריטית לתפעול שוטף של משק האנרגיה והכלכלה, ואני שמח על שיתוף הפעולה בין המדינות ואף פועל להרחיבו עם מדינות נוספות".

לישראל וליוון שיתוף פעולה רחב בתחום האנרגיה, שכולל בין היתר את פרויקט הכבל החשמלי התת־ימי (The Great Sea Interconnector) שיחבר בין ישראל לאירופה דרך יוון וקפריסין. הפרויקטים יפרצו את האי האנרגטי, ויהפכו את ישראל למדינה שיכולה למכור ולייצא לאירופה אנרגיה באופן מהיר, אמין וזמין. אפשרות שהיא חלק מהחזון האסטרטגי של שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, במטרה לחזק את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמת אנרגיה אזורית.

צריך לזכור שהכבל הוא כבל דו־כיווני… יצא כך שבימים אלה של איום מצפון על תחנות הכוח הישראליות, מתבצעת העבודה התשתיתית לחיבור רשתות החשמל של יוון וקפריסין, וכעת מקדמים את החיבור בין קפריסין לישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *