עסקה בקרוב? הפרקליטות מוכנה ללכת מרחק גדול עבור נתניהו

גיא פלג מדווח: הפרקליטות מוכנה ללכת מרחק גדול בעבור נתניהו, כך שאם יגובש הסדר הוא לא יכלול מרכיב של מאסר בפועל. הפערים הם הרבה יותר קטנים מכפי שהערכנו רק אתמול ולמעשה הפערים מצומצמים כשהשאלה המרכזית ואולי היחידה היא אם נתניהו, כמו במקרה של אריה דרעי, יתפטר מיד מהכנסת, או שיתפטר רק אחרי גזר הדין ולמועד ההתפטרות שלו יש משמעות באשר לסעיף הקלון

במסגרת המשא ומתן נודע היום כי הפרקליטות מוכנה ללכת לכיוון נתניהו בכל התיקים.

על פי הדווח של גיא פלג בערוץ 12, הפרקליטות מוכנה ללכת מרחק גדול בעבור נתניהו, כך שאם יגובש הסדר הוא לא יכלול מרכיב של מאסר בפועל. הפערים הם הרבה יותר קטנים מכפי שהערכנו רק אתמול ולמעשה הפערים מצומצמים כשהשאלה המרכזית ואולי היחידה היא אם נתניהו, כמו במקרה של אריה דרעי, יתפטר מיד מהכנסת, או שיתפטר רק אחרי גזר הדין ולמועד ההתפטרות שלו יש משמעות באשר לסעיף הקלון.

בתיק 4000 היא מוכנה לחזור ובעצם לתקן את כתב האישום. בנוסף, בהסדר טיעון מתוקן שיוגש לבית המשפט הפרקליטות מוכנה למחוק את סעיף השוחד ותחתיו יופיע סעיף של הפרת אמונים.

בתיק 2000 לפרקליטות נכונות של לסגור את התיק לגמרי. בתיק 1000 מדברים על סעיף של מרמה והפרת אמונים, ובניסוח של העבירה – הפרקליטות מוכנה שיוסרו הסעיפים של המרמה.

על פי גיא פלג, אם מדובר יהיה בהתפטרות אחרי גזר הדין, הפרקליטות תודיע לבית המשפט שהיא מבקשת קלון ובית משפט יקבע שיש קלון. העונש של נתניהו יהיה לפחות 3 חודשי עבודות שירות. ההחלטה היא החלטה פוליטית של נתניהו. אם הוא מעריך שסיכוייו לחזור לשלטון אינם גבוהים ונמוכים מאוד, הוא כנראה ידחה את ההסדר. אם הוא חושב שיש איזשהי קונסטלציה פוליטית שבה הוא יכול לחזור לשלטון בתוך שנה-שנתיים ייתכן והוא ידחה את הסדר הטיעון. אומנם יש התקרבות והפערים מצומצמים אך ההערכות הן שיש סבירות וייתכן שייחתם הסדר טיעון עם נתניהו בימים הקרובים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *