פנסיה – כל מה שרציתם לדעת על קרנות פנסיה

אתר המידע הפנסיוני "אינשולנד" במדריך מיוחד לגולשי 'אקטואליק': החל מדמי הניהול והכיסוי הביטוחי של קרן הפנסיה – ועד לביטוח מנהלים וביטוח לאומי

ההמלצות של יועץ פנסיוני מקצועי, נועדו לשפר את גובהה של כל פנסיה. רצוי כי יועץ ההשקעות לא יתנבא לחזות תוצאות בדבר תפקודו של שוק ההון על פי נתוניו הקודמים שכן ניסיון "להכות את השוק" נידון מראש לכישלון, לרוב.

גוף פנסיוני, שיש לו עבר מעולה של הישגים ברווחי השקעה חייב לייעץ נכונה על פי ניסיונו בחיסכון פנסיה.

השקט הנפשי של כל חוסך חשוב לו, לכן כדאי לבחור בגוף השקעות בטוח שיש בו יועצים פנסיוניים מעולים. ניתן לשנות אף את ההוראות לגבי המסלול הפנסיוני שלכם מדי פעם. לא כדאי להפריז בשינויים ובמיוחד כאשר יש טלטלה בשוק ההון.

המסלולים השונים של ביטוח פנסיה, יכולים לקבוע את הכיסוי הביטוחי במקרה חלילה של פטירה או במקרה של נכות. בחירה שלא תיעשה באופן נכון, יכולה לגרום ללקוח, לחיות בדוחק.

כמה עמלה אנו משלמים על קרנות הפנסיה?

קרו פנסיה רשאית לגבות עד כ-6% דמי עמלה  מההפקדה השוטפת וכ-0.5% מהחיסכון שעתיד להצטבר בקרן.

היום, ישנה תחרות גדולה מאוד בין קרנות הפנסיה השונות ולקוחות יוכלו להשיג דמי עמלה נמוכים יותר באמצעות פנייה לסוכן הביטוח.

שימוש ביועץ פנסיוני פרטי, יכול לבצע עבורכם את ההליכים הדרושים, כמו למשל ניהול משא ומתן על דמי ניהול פנסיה, שיכול להגדיל עבורכם את החיסכון ב-25%.

יש לדעת, כי בקרנות הפנסיה השונות, 30% מכספי החיסכון מובטחים ע"י המדינה בריבית של 4.2% לשנה.

לגבי ביטוחי מנהלים, כפי הידוע לכם (החל מ-2018), בוצעו שינויים לגבי פוליסת ביטוח מנהלים או תגמולים לעצמאיים, חיקוק זה , נובע מהתארכות תוחלת החיים שלנו. עד לפני החקיקה החדשה הזאת, ביטוח מנהלים היה מוצר פנסיוני מבוקש.

עשו שימוש בכלים אינטרנטיים לחישוב קצבה

השוואת דמי ניהול ומעקב אחר תשואות העבר – ישנם כמה כלים אונליין שיכולים לעזור לנו להיות צרכנים פנסיוניים חכמים יותר. במסלקה הפנסיונית באתר של משרד האוצר ניתן לאתר את כלל החסכונות הפנסיוניים שקיימים על שמכם.

בנוסף, באתר פנסיה.נט של רשות שוק ההון ניתן לקבל מידע לגבי תשואות קרנות הפנסיה, ולהשוות ביצועים ותשואות לאורך זמן.  ובמחשבון דמי הניהול של רשות שוק ההון תוכלו להשוות את דמי הניהול שגובים הגופים המנהלים השונים.

מדוע לא כדאי להסתמך על הביטוח הלאומי?

הכספים שמקבלים מביטוח הלאומי כמו קצבת הזקנה, אינם מספיקים כדי לחיות ברמת חיים טובה. כולנו עדים, כיצד הרבה קשישים רעבים היום לפת לחם כי לא דאגו מספיק לעתידם כשיכלו. מה שהפעיל לרבים את הטריגר לחסוך היו הרבה כתבות על הקשישים האומללים הללו שכולנו ראינו בטלוויזיה ובעיתונים.

כולם היום מודעים לחשיבות של ביטוח פנסיוני כבר מגילאי העשרים ודואגים לעתידם, במיוחד לאור המצב הכלכלי הקשה שפוקד את ישראל בימים אלו.

למידע נוסף אודות ביטוחים, אתם מוזמנים לבקר באתר insuland.co.il .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *