ציר בפרלמנט האיראני: לאיראן יש נשק גרעיני אך היא לא מודיעה זאת לעולם

הדברים נאמרו בראיון לאתר חדשות איראני ונראה כי הם נועדו להכין את דעת הקהל העולמית ל"זכותה" של איראן להחזיק בנשק גרעיני או להצטרפותה למועדון מדינות הגרעין

ברקע מותו המשמח של התליין מטהראן, נשיא איראן איברהים ראסי, בתאונת מסוק, הנה דיווח מדאיג שמביא אתר ממר"י – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון.

במאמר שפורסם בשבוע שעבר מצטטים איילת סביון ונ. קטיראג'י דברים שאמר ד"ר אחמד בח'שאיש ארדסתאני, ציר במג'לס האיראני (הפרלמנט של איראן). ארדסתאני אמר כמה ימים קודם לכן בראיון לאתר החדשות האיראני רוידאד 24 כי איראן כבר השיגה נשק גרעיני, "אך היא אינה מודיעה על כך בשלב זה כדי לא להפחיד את בעלות בריתה, רוסיה וסין, ואת העולם".

ארדסתאני אמר עוד כי איראן אינה חושפת בפני פקחי הרשות לאנרגיה אטומית (סבא"א) את המקום בו נבנית הפצצה והוסיף: "אנחנו לא צריכים להודיע לסבא"א שיש לנו פצצה גרעינית". הוא הוסיף ואמר כי ההתקפה האיראנית על ישראל מעידה שיש ברשות איראן פצצה כזאת שכן איראן לא הייתה יוצאת להרפתקאה כזאת אלמלא ידעה שיש ביכולתה להגיב במקרה של איום גרעיני מצד ישראל או ארצות הברית.

ייאמר מראש כי לא מדובר בעמדה רשמית איראנית. יתרה מזו, כותבי המאמר מדגישים את השימוש הרב שעושה ארדסתאני במילים מסייגות דוגמת "לתחושתי", "להבנתי" ועוד. כך שלא ברור אם מדובר בשלב מקדים בדרך לאישור רשמי או במסר מעומעם שמטרתו להזהיר את מי ששוקל לתקוף את איראן (ישראל כמובן) לבל תעשה זאת. ייתכן, וכך מעריכים גם כותבי המאמר, שהדברים נועדו לקבע בדעת הקהל העולמית את ההבנה שאיראן מחזיקה או זכאית להחזיק בנשק גרעיני לצורך הרתעה במסגרת השגת מאזן אימה גרעיני מול ישראל וארה"ב.

ארדסתאני סיים את דבריו בנימה שיכולה להתאים לתיאוריה הזאת ואמר: "אני מאמין שהפיכתה של איראן לגרעינית יתקבל לאט לאט. ברגע שאתה נכנס למועדון הגרעין, הם חייבים לקבל אותך. ההרתעה הזו גורמת לעולם להבין שהם יכבדו את חלקה של איראן. כעת חוכמת ההמונים באמריקה מבינה שהם לא יכולים להתעלם מאיראן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *