ראש הממשלה לקנצלר גרמניה: "לא יהיה עתיד לעזה אם חמאס ישרוד"

נתניהו ממשיך להדוף את הלחצים הבינלאומיים שמנסים לעצור את המלחמה ולהתערב בענייניה הפנימיים של ישראל

קנצלר גרמניה אולף שולץ שהגיע לביקור בישראל, נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה אמר שולץ לנתניהו: "אנחנו זקוקים להפסקה ארוכה בלחימה כדי לשחרר את החטופים. המטרה של ישראל צודקת אבל לא נצפה בפלסטינים סובלים".

נתניהו בתגובה: "לא יכול להיות עתיד עבור עזה, עבור השלום ועבור ישראל אם חמאס, ארגון טרור שמחויב לרצח העם שלנו, יוותר בשלמותו. אם הוא יוותר בשלמותו, הוא יתארגן מחדש ויכבוש מחדש את רצועת עזה. וכפי שהם נשבעו, לחזור על הטבח שוב ושוב ושוב. נפגשתי ביום חמישי עם משפחות חטופים, אחת מהן הייתה שם עם ילדיה ושחררנו אותה. השובה מחמאס ששמר עליה אמר לה: 'את יודעת, את חוזרת עכשיו. אני מציע שתלכי לכל מקום, לכי לקליפורניה, עזבי את ישראל. כיוון שבפעם הבאה נעשה את מה שעשינו לכם פי עשר – ואחרי זה אפילו עוד יותר'.

"לכן אנחנו לא יכולים להשלים עם זה שהארגון הרצחני הזה שרצח יותר מאלף ישראלים, יהיה בשלטון. לא יכול להיות שלום אם חמאס נמצא שם. צריך להשמיד את חמאס עבור כל אפשרות של שלום וקידמה. כשדיברנו בקצרה גם על היום שאחרי חמאס, הדבר האחד שהייתי מדגיש שזה חייב להיות היום ׳אחרי חמאס׳ – אחרי שחמאס יושמד. זה יפתח אפשרויות אחרות אבל אי אפשר להגשים אף אחת מהן אלא אם חמאס יושמד".

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "אני בטוח שאתה יודע שישראל חפצה בשלום וכל הישראלים מאמינים, מתפללים וכמהים לשלום, כיוון שאנו סובלים מהשלכות המלחמה הן כאומה והן כמשפחות שאיבדו את אהוביהם. אנו מכירים היטב את מחיר המלחמה".

מוקדם יותר התייחס נתניהו לקריאות שעולות מוושינגטון להקדים את הבחירות בישראל ואמר בראיון ל־CNN: "אני חושב שזה מגוחך לדבר על זה, תדמיינו שהיתה קריאה לבחירות חדשות בארצות הברית לאחר פיגועי הטרור ב־11 בספטמבר. אתה לא עושה את זה לדמוקרטיה אחות, לבעלת ברית. רוב עצום בציבור הישראלי תומך בעמדתי: לחימה ברפיח והתנגדות להקמה חד-צדדית של מדינה פלסטינית".

את ישיבת הממשלה השבועית פתח ראש הממשלה במתקפה חסרת תקדים על אלו שקוראים לישראל ללכת לבחירות. דבריו כוונו לגורמים בממשל ביידן שכבר לא מסתירים את התערבותם בענייניה הפנימיים של ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *