תינוק בן שבעה חודשים נותח לאחר שבלע קפצונים

תינוק בן שבעה חודשים בלע חלק ממשחק 'קפצונים' לפורים שחסם את קנה הנשימה שלו וסיכן את חייו

למחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק פונה תינוק בן שבעה חודשים לאחר שבלע פלסטיק ממשחק של קפצונים לפורים. מומחי המחלקה לאף אוזן גרון ילדים ומבוגרים בשיתוף פעולה עם מומחי המחלקה לרפואה דחופה, ביצעו הערכה ובדיקה מקיפה אשר במהלכה התגלה החלק המסוכן ממש בכניסה לקנה הנשימה עם סכנה לנתיב אוויר. בשל הסכנה המידית לחנק וסיבוכים נוספים לקנה הוחלט כי אין מנוס מניתוח לחילוץ הגוף הזר.

ד"ר ג'מיל גנטוס, רופא המחלקה לאף אוזן גרון בשערי צדק שטיפל בפעוט מספר: "התינוק הגיע אלינו כשהוא מרייר, צרוד ומתקשה לנשום. בבדיקה ראינו שהחלק חסם את הושט והן את קנה הנשימה. האתגר בניתוח הוא מצד אחד לחלץ את הגוף הזר אך להימנע מפגיעה ברקמות סביב וכן למנוע חלילה כניסה של הגוף הזר עמוק יותר לתוך קנה הנשימה ולברונכוס הריאתי. בסיוע צוות המרדימים של חדר ניתוח ובאמצעות אנדוסקופ החלק הזעיר אותר וחולץ בהצלחה". מסביר ד״ר גנטוס.

ר' אמו של הפעוט מספרת כי אירוע הבליעה קרה בתוך שניות ספורות בעת משחק בין הפעוט לאחיו " בדרך כלל אנחנו מאוד ערניים ומתורגלים בכל הנוגע ליצירת סביבה בטוחה לפעוטות. יש לנו שמונה ילדים ומעולם לא קרה לנו שילד נחנק. מרגע הבליעה, ש' הקטן התקשה לנשום. כולנו היינו מבוהלים. הגענו מיד למיון שערי צדק שם, הוסבר לנו כי אין מנוס מניתוח להוצאת החלק שנתקע. היה חשש מאוד גדול לשלומו אך הצוות המקצועי והמסור הרגיע אותנו. החלק שנתקע חולץ בהצלחה ואנו מלאי רגשי תודה להשם על הנס הגדול שאירע לנו ולצוות שהציל את חייו של ש'. ילדים הם מאוד יצירתיים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא להורים ולהסביר לאחים לילדים קטנים להזהיר ולהסביר להם בכובד ראש על הסכנות הכרוכות בהשארת חלקי משחק קטנים וגופים זרים שעלולים לסכן את חיי התינוקות".

הנפצים (צילום: שערי צדק

ד"ר ענת בהט דינור, מנתחת ראש צוואר במרכז הרפואי שערי צדק שטיפלה אף היא בש' מזהירה מפני סכנת בליעת גופים זרים בפעוטות, " במיוחד בתקופות של חגים, כשיש שפע צעצועים מתכלים וממתקים זמינים לילדים, אנחנו נתקלים במקרים של שאיפה או בליעת גופים זרים בעיקר גילאי 0-3. צריך לזכור שקוטר הכניסה לקנה הנשימה של פעוט הוא בממוצע 4 מ"מ ועלול להיחסם בקלות. ערנות ההורים ברבים מן המקרים ותגובה מהירה מסייעת בהצלת חיים. אולם, עדיף למנוע לכתחילה את המקרים הללו על ידי הרחקה של חפצים זעירים ומסוכנים מהישג ידם של ילדים קטנים ותינוקות. ה'קפצונים' שמשמשים לאקדחי המשחק מגיעים במארז שמכיל חתיכות פלסטיק זעירות שמהוות סכנת בליעה בפעוטות. בהזדמנות זו אני קוראת להורים להיזהר משימוש בזיקוקים, חזיזים, רוגטקות, תרסיסים, כלי נשק למיניהם, סמני לייזר ודומיהם כדי שיהיה לכולנו חג שמח״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *