מרן הגר"ח: "אסור למהר להכניס את התלמידים לבידוד"

אחרי שבגל הראשון הורה לפתוח את הישיבות למרות ההגבלות, מרן הרב קנייבסקי קורא כעת שלא למלא במדויק עבור חובת בידוד

אחרי שבגל הראשון הורה לפתוח את הישיבות למרות ההגבלות, מרן הרב קנייבסקי קורא כעת שלא למלא במדויק עבור חובת בידוד: "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו… החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה", כתב מרן שר התורה במכתבו.

בימים אלו ביקש רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לחזק ולהודות למרביצי התורה, מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א ומנהלי מוסדות החינוך, שעמלו ועמלים בתקופה זו, לקיים ברמה את היכלי התורה ומוסדות החינוך. בדבריו שנאמרו במענה לשאלות כמה ממרביצי התורה, אמר השבוע רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "אשרי חלקם של מרביצי התורה שבזכותם לא פסקה ישיבה מארצנו, ועלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך"

כן הוסיף ואמר מרן שר התורה שליט"א: "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכ"ש שלא לרבים דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו". בדבריו הדגיש רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א כי החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה.

בתוך כך, השיב מרן שר התורה שליט"א בימים אלו כמה שאלות בעניני דיומא שהזמן גרמן. כמה מהשואלים בקשו לברר בעניין 'ברכת החודש' שימים אלו הם הזמן האחרון לאמירתה בחודש אלול, האם מי שנמצא בבידוד יברך אותה בעת ששוהה בביתו מהחלון ושלא תחת כיפת השמים, או שימתין לזמן שמסתיים הבידוד שלו. בדבריו השיב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "זריזין מקדימין".

במענה לשאלות גבאי בתי הכנסיות לקראת הימים הנוראים, אם ראוי לסגור את עזרת הנשים על מנת לאפשר הגדלת מקום התפילה בעזרת האנשים, השיב הגר"ח שליט"א: "לא, התפילה שלהם חשובה וצריכים אותה". בדבריו הורה למצוא פתרונות אחרים כדי להתפלל בלא חשש סכנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *