הכדורגלן החילוני: "שלפתי כיפה וצעקתי שמע ישראל. הרגשתי צמרמורת בכל הגוף"

עטפתי את הראש כמו טלית, עצמתי עיניים וצעקתי לשמיים 'שמע ישראל'.

על רקע המצב הביטחוני בישראל, תומר חמד, כדורגלן המשחק בקבוצת כדורגל באוסטרליה חגג 'גול' תוך כדי שהוא זועק שמע ישראל וחובש כיפה לראשו. "כבר לפני המשחק החלטתי לשים כיפה על הכתף מתחת לחולצה. ידעתי שרבים מהקהילה היהודית במלבורן יגיעו לעודד אותי" מספר חמד לוינט.

לדבריו, "מדובר בקהילה שמאוד תומכת וגאה בי. אחרי השער הראשון רצתי ישר לעברם עם הדגל, עטפתי את הראש כמו טלית, עצמתי עיניים וצעקתי לשמיים 'שמע ישראל'. הרגשתי צמרמורת בכל הגוף. הרגשתי באותו רגע שאני מייצג את כל המדינה, שיש משמעות גדולה בימים בהם לאנשים פה לא נעים לבטא את עצמם. אני חי הרבה זמן בחו"ל ומודע לכך שזה קצת מסוכן, אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יהיו ההשלכות. אבל לי היה חשוב דווקא בימים הקשים האלו לעשות משהו מהדהד".

חמד הוסיף: "זה משהו עוצמתי. אגלה לך משהו מצחיק, אחרי השער הראשון חגגתי עם הדגל, אבל שכחתי להוציא את הכיפה. במחצית אמרתי לעצמי בחדר ההלבשה שאם אני כובש עוד שער, אני חייב הפעם לחגוג עם כיפה על הראש. ואז זה הגיע, בדקה ה-88 כבשתי את השוויון מול הקבוצה הכי טובה באוסטרליה, שלפתי את הכיפה ועשיתי את זה. לא ניסיתי לעשות משהו הפגנתי, אלא משהו צנוע עם סמליות".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כדורגלן חילוני

    ומי כעמך ישראל ,אין כמו עם ישראל ברגע האמת יודעים מי מנהיג את העולם

    ארני |
    הגב