פתח את הפה: גנץ התבטא נגד חוק הלאום וספג ביקורת קשה

אחרי חודשים של שתיקה: בני גנץ התבטא הבוקר לראשונה, ויצא נגד חוק הלאום – ומיד זכה לביקורת קשה מכל המפלגות – ימין ושמאל גם יחד

השחקן התורן בבחירות הקרובות הוא ללא ספק בני גנץ. רבים חיכו עד היום למוצא פיו של הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' בני גנץ, אך עד עתה גנץ שתק.

דווקא הבוקר החליט גנץ לדבר – ודווקא בסוגיה נפיצה – בפעם הראשונה מאז החל את מסע הבחירות. "אפעל לתיקון חוק הלאום", אמר גנץ בפתח ביתו בראש העין לקבוצה של פעילי המטה לתיקון חוק הלאום.

מנהיגה של מפלגת "חוסן לישראל" אמר כי "יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לוודא שביחד אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו בצורה משותפת כברית חיים, כמו שראוי שיהיה".

צפו בוידאו:

מהליכוד נמסר כי "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוק יסוד הלאום, מסר בתגובה להצהרתו של בני גנץ: "גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל. חוק הלאום לא דרוש תיקון. חבל שבפעם הראשונה שבה גנץ בוחר לשבור שתיקה, הוא עושה זאת כדי לתקוף את חוק היסוד שמעניק למדינת ישראל את תעודת הזהות שלה ומעגן את ערכיה.

"בדבריו, גנץ למעשה מבקש למוטט את הערכים היסודיים ביותר עליהם מושתת הציונות. אסור לשכוח: רוב מכריע בכנסת (62 ח"כים) ובציבור (58%) תומכים בחוק בצורה גורפת. גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, בתגובה לדבריו של בני גנץ על תיקון חוק הלאום: "את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי".

השר יריב לוין ממובילי חוק הלאום: "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום".

ח״כ שרן השכל בתגובה לדבריו של בני גנץ על חוק הלאום: "גנץ שובר שתיקה ובוחר להתבטא בסיסמאות. בפופוליזם זול מנסה לקושש קולות על חשבון חוק יסוד חשוב שגם בן גוריון היה חותם עליו. אמירתו הראשונה של גנץ היא מה שאומרים בצה״לית – הנפצה. אין בחוק הלאום דבר שפוגע במיעוטים. ממליצה שיקרא את החוק".

תגובת "הימין החדש" של בנט ושקד לדברי גנץ: "אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה – גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"צ. תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו״.

"התנועה" בראשות לבני מסרה: "מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות – ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *