בעלי עסק? מהיום לא תוכלו להנפיק חשבוניות מעל סכום מסוים ללא אישור

חוק החשבוניות שנועד להילחם בחשבוניות הפיקטיביות נכנס היום לתוקף והוא יחול על כל עסקה בסכום של 25,000 שקלים ומעלה

לא ברור מה חשבו חברי הכנסת ששימשו פעם נוספת חותמת גומי בידי פקידי האוצר ורשות המיסים, אך מהיום (ראשון) יידרשו עסקים לקבל "אישור" מרשות המיסים לביצוע עסקאות שסכומן עולה על 25 אלף שקלים.

נחזור שוב, חופש העיסוק הוא חוק נחמד ואף חוק יסוד, אבל יש חוק שגובר עליו. חוק שזכה לכינוי "חוק החשבוניות" ולהתנגדות נרחבת במגזר העסקי. מי שבכל זאת ירצה לבצע עסקה בסכום שעולה על 25 אלף שקלים, יצטרך לפנות לרשות המיסים שתנפיק לו "מספר". המספר שיופיע על החשבונית, יהווה אישור שזו חשבונית "אמיתית" שתאפשר להזדכות על המע"מ ששולם בגינה.

הסיבה, לדברי רשות המיסים, היא תופעת החשבוניות הפיקטיביות. החוק החדש, לטענת הרשות, יקשה על מלביני הון שחור לעשות שימוש בחשבוניות פייק שאין מאחריהן עסקה אמיתית. הוא אף ימנע מעסקים לקבל החזרי מע"מ על עסקאות שלא היו ולא נבראו.

אך, במגזר העסקי מתנגדים לכך נחרצות ורואים בכך עוד בירוקרטיה שתכביד על עשיית עסקים ותדרוש עוד כוח אדם הן בשירות הציבורי, קרי, ברשות המיסים והן אצל העוסקים. אגב, היום נכנס לתוקף השלב הראשון. זו רק ההתחלה. בשלב הסופי שייכנס לתוקף ב־2028 לא ניתן יהיה להפיק חשבוניות בסכום שעולה על 5,000 שקלים, ללא "מספר", כלומר אישור, של רשויות המס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *