דרמה עולמית: המלחמה באוקראינה התחילה!

המודיעין האמריקני: מטרת פוטין היא להשתלט על כל אוקראינה

רשת פוקס ניוז מדווחת כי כוחות רוסיים החלו לפלוש לאוקראינה דרך חצי האי קרים, בנוסף לכך ישנם דיווחים על הפצצות רוסיות באזורים רחבים באוקראינה, בינהם עיר הבירה קייב. אזעקות נשמעות בקייב. תושבים החלו להימלט בהמוניהם.

פוטין מעדכן במסר מלחמתי את העם הרוסי לגבי החלטתו לאשר מבצע מיוחד במזרח אוקראינה כדי להגן לטענתו על הבדלנים הרוסיים.

פיצוצים חזקים נשמעים בקייב, אודסה, מריאופול, חרקוב, דונצק, לוהנסק. המלחמה התחילה…

רשת פוקס ניוז מדווחת כי כוחות רוסיים החלו לפלוש לאוקראינה דרך חצי האי קרים, בנוסף לכך ישנם דיווחים על הפצצות רוסיות באזורים רחבים באוקראינה, בינהם עיר הבירה קייב.

‏רוסיה פתחה בפלישה ימית, ככל הנראה דרך הים השחור – כך על פי דיווחים ברויטרס והחל ה להיכנס לתוך חרקוב.

הרובל ושוק המניות הרוסי נפלו לגבולות שנקבעו על ידי הבורסה של מוסקבה, וכעת המסחר כמעט אינו מתבצע.

ה"גרדיאן", מצטט את הפיקוד המבצעי של הכוחות המזוינים של אוקראינה: שבע תקיפות אוויר חזקות בוצעו על בסיס האוויר וסילקובסקי ליד קייב.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פנה ישירות לפוטין ואמר: "בשם האנושות, תחזירו את חייליכם לרוסיה זהו הרגע העצוב ביותר בכהונתי". .

ראש עיריית קייב קליצ'קו פנה לאזרחים "אנשים יקרים מקייב! אוקראינה מותקפת על ידי תוקפן. שאגת הפגזים נשמעת בקייב. האויב הגרוע ביותר כרגע הוא פאניקה. אנחנו לא מאבדים את הסבלנות. כל מי שאינו מעורב בתפעול התשתית הקריטית ובמחייה של העיר, נשאר בבית.

שמור את מזוודת החירום שלך מוכנה. מסמכים דרשו מינימום דברים. כדי להגיע במהירות, במידת הצורך, למקלט או למחסן. רשויות העיר בבירה. אנחנו ממשיכים לשמור על הפעלת העיר.

סגן שגריר ישראל בקאוקראינה יואב ביסטריצקי: "לא מעט ישראלים פונים אלינו לעזרה, מנסים לעזוב את קייב. אנחנו נמצאים בלבוב כדי לפתור את כל הבעיות של ישראלים באוקראינה. כל מי צריך שיפנה אלינו".

‏משרד החוץ יקיים הבוקר הערכת מצב בנוגע לפלישה – כ-8,000 ישראלים עדיין שוהים באוקראינה.

רשת CNN: ‏ארה"ב ובעלות בריתה יפעילו היום עיצומים "בהיקף מלא" נגד רוסיה.

‏יהודי אומן מנסים להימלט, אך תוכנית החירום לא פועלת – בשל סירוב של נהגי האוטובוסים לנסוע: "יש כאן כאוס". בקייב בית חב"ד נערך להגיש סיוע: "יש כאן אוכל ומזון".

בקרוב: דיון חירום של רבני קהילות האם לפנות ילדים למקום מבטחים.

פוטין תוקף גם את אומן: בהפצצה רוסית על העיר אומן, נהרגו ארבעה אזרחים. מהקהילה היהודית נמסר כי ההרוגים הם לא מבני הקהילה. במקביל, טיל שיוט פגע קילומטר מהציון הק' של רבי נחמן מברסלב.

גורם אוקראיני בכיר – מעריך שמאות חיילים נהרגו במתקפה הרוסית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *