המחבל יצא מהר הבית והתכוון לדקור שוטר, חייל או יהודי "עם חזות חרדית"

לא ברור איך מחבל נכנס לירושלים עם סכין לגופו לאחר שפרסם פוסט אובדני ברשת ומצליח לעלות להר הבית מבלי שייתפס

בצהריי שבת פרשת שמיני, הבחינו לוחמי מג"ב ירושלים באזור שער שכם, במחבל בן 17, תושב ביר זית שעורר את חשדם בעקבות התנהלותו המחשידה. בחיפוש שערכו הלוחמים על גופו, נתפסה סכין גדולה כשהיא מודבקת בסרט דביק על גופו. בנוסף, התברר שהוא שוהה בלתי חוקי.

המחבל נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בחקירה עלה שמדובר במחבל תומך ארגון הטרור חמאס שהתכוון ותכנן לבצע פיגוע דקירה אחרי תפילות "ליילת אל-קדר" בהר הבית במהלך אותו יום שבת. לצורך כך, הדביק לגופו סכין עם סרט דביק אותה קנה במכולת בכפר בו מתגורר. בטרם ניסה לבצע את הפיגוע, העלה ברשת חברתית פרסום בו כתב "הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן".

המחבל אמר בחקירתו כי התכוון לדקור שוטר, חייל או יהודי בעל חזות חרדית. הוא הסביר כי תכנן לדקור באזור הצוואר מתוך הנחה שדקירה במקום זה תגרום לפציעה אנושה ואף ייתכן למוות. לאחר שהצליח להיכנס לירושלים ולעלות להר הבית כשהסכין על גופו, יצא למחרת מתיפלה בהר הבית, צעד בסמטאות העיר העתיקה והגיע לאזור שער שכם בכוונה לבצע פיגוע. עירונתם של לוחמי מג"ב מנעה זאת בחסד ה'.

מעצר המחבל הוארך מעת לעת לטובת השלמת פעולות החקירה בעניינו ובתחילת השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *