המכרז שיפחית את העומס בכביש 70 ובכביש 4 צפון, יצא לדרך

הושלם השלב הראשון במכרז לסלילת כביש 6 צפון שיחבר את צפון הגליל המערבי למרכז הארץ. 7 חברות הגישו הצעות בשלב המיון המוקדם

אם אתם מפונים משלומי, יערה או קיבוץ חניתה, הנה משהו שיעשה לכם טוב על הנשמה. כביש שש צפון מתקרב אליכם. זה ייקח זמן אבל בסוף הוא יגיע עד אליכם. שבע הצעות הוגשו למשרד התחבורה במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק.

הארכת כביש שש צפון כוללת סלילת כ־22 ק"מ של כביש דו-מסלולי ממחלף סומך בדרום ועד בית העמק. כאמור, בעתיד הרחוק הוא אמור להגיע עד עיר הגבול שלומי. במסגרת סלילת מקטע הכביש המתוכנן, יוקמו שלושה מחלפים חדשים והוא ישפר את הקשר התחבורתי בין אזור הצפון למרכז הארץ. הוא גם יפחית משמעותית את הגודש בכביש 70 וכביש 4 צפון בכך שיסיט תנועה מזרחה, אל כביש 6 וישחרר את כביש 4 מעומסי תנועה שמונעים את הפיכתו לציר אורך של תחבורה ציבורית. הארכת כביש שש צפונה תשחרר גם את חלקו הצפוני של כביש 22 בו משתמשים נהגים רבים בדרכם לצפון הגליל המערבי.

הקמת הפרויקט תיעשה בשיטת BOT והיא תכלול תכנון, מימון והקמה, לרבות שדרוג כבישים קיימים. העבודות יכללו בין היתר עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים. החברה שתזכה במכרז היא גם זאת שתגבה את התשלום עבור השימוש בו כפי שקיים בכבישים נוספים שנבנו בשיטת BOT.

להליך המיון המוקדם הגיעו שבע חברות: קבוצת אורון ואוליצקי תשתיות; קבוצת אשטרום; דניה סיבוס; שיכון בינוי וקרן קיסטון; קבוצת מנרב ומגדל חברה לביטוח; שפיר הנדסה; וחברת אלקטרה. לכל החברות ניסיון בהקמת פרויקטי תשתית וכמה מהן אף חתומות על מגה מיזמים בתחום התשתיות. המכרז עצמו צפוי להתפרסם בקרוב, עם תחילת השנה הלועזית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ (הציונות הדתית) אמר בעניין זה כי "הרחבת כביש שש היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. יש לה משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. התקדמות הפרוייקט מבטאת אמון בכלכלת ישראל, ומעבירה מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל". גם שרת התחבורה מירי רגב (ליכוד) שהתייחסה להשלמת שלב איסוף ההצעות למיון המוקדם, אמרה: "חיבור תחבורתי מהיר ונוח הוא המפתח לצמיחה, בייחוד בפריפריה הגיאוגרפית המרוחקת. פיזור אוכלוסייה ותעסוקה יגדיל את האפשרויות הפתוחות בפני האזרחים, יביא להורדה במחירי הדיור וביוקר המחיה. מאז פתיחתו, מוכיח כביש 6 את עצמו כאמצעי יעיל לחיבור כל חלקי המדינה. עתה אנו מקדמים את הארכתו לאזורים נוספים בפריפריה, שזכאים ליהנות משירותי תחבורה איכותיים. אני מברכת את כל הקבוצות שניגשו למכרז הענק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *