הממשלה תכריע: עוצר לילי בפורים, איסור מעבר מעיר לעיר

הממשלה צפויה להחליט על הטלת עוצר לילי בימי פורים בעקבות העלייה במקדם התחלואה בישראל. בין ההגבלות שנשקלות: עוצר לילי החל מהשעה 20:00 ועד 05:00, ואיסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. תיאסר שהייה בביתו של אדם זר, ותיאסר קיומן של מסיבות פורים

הממשלה צפויה להחליט על הטלת עוצר לילי בימי פורים בעקבות העלייה במקדם התחלואה בישראל. בין ההגבלות שנשקלות: עוצר לילי החל מהשעה 20:00 ועד 05:00, ואיסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. תיאסר שהייה בביתו של אדם זר, ותיאסר קיומן של מסיבות פורים. העיתונאי משה נוסבאום דיווח כי אכיפת המשטרה בפורים תהיה אכיפה לייט.

השר גבי אשכנזי אמר בישיבת הממשלה: "העומק החיסוני מאוד טוב, שאפו על כך, ולכן אנחנו גם בירידה משמעותית של החולים קשה אבל גם של הנפטרים. חשוב לציין את זה, זה לא נתון זניח".

הפרויקטור פרופ' נחמן אש אמר כי: "העלייה שאנחנו רואים במקדם ההדבקה היא תוצאה של ההקלות הראשונות שעשינו". השר אופיר אקוניס: "אנחנו לא יודעים לומר בעצם מה התוצאה של הפתיחה האחרונה"? הפרויקטור: "לא, עדיין לא".

ראש המל"ל, מאיר בן שבת התריע כי: "לא רק שנעצרה הבלימה במקדם ההדבקה, יש עלייה. אחוז המאומתים גבוה ואחוז הבדיקות גבוה יחסית. בחולים הקשים יש ירידה והמגמה היא ירידה איטית. פתחנו ובלי ספק יש לזה" השפעות".

רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בישיבה: "אני חושב שצריך להדק את ההגבלות שאנחנו מטילים על עצמנו בפורים. קצת יותר סגר, ובפסח יהיה בסדר. מקווה שנוכל לעבור את הימים הקרובים בשקט כדי שנפתח את מערכת החינוך כולה. נתניהו סוחר בחיסונים של אזרחי ישראל, חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *