המתיחות בעולם • רבי שמעון הרמן: "ה' מדבר איתנו דרך המלחמה באוקראינה"

הגאון רבי שמעון הרמן נשאל על ידי תלמידו האם לעזוב את אוקראינה ולעלות לישראל – בתגובה הבטיח הרב הרמן כי מי שמחובר לה' "לא יאונה לו כל רע" • "רוב הצרות שיש בעולם – הן מעוון הדיבור, לשון הרע, ניבול פה ומחלוקות. הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו דרך נגיף הקורונה, דרך המלחמה ברוסיה. וכשאנחנו לא מבינים הוא מביא עוד צרות"

המלחמה בין מוסקבה לקייב: יהודים רבים המתגוררים ברחבי אוקראינה חוששים מפני הבאות ושוקלים לעלות לישראל עד יעבור זעם. אחד מהם הוא תלמידו של הגאון רבי שמעון הרמן ששאל את רבו האם יש ממה לחשוש והאם לעלות לישראל.

הרב הרמן התייחס לשאלה אמש בשיעורו הקבוע והבטיח כי "מי שמחובר לה' יתברך – לא יאונה לו כל רע", לדבריו, "כשאדם חוסה בצל כנפיו של הקדוש ברוך הוא – אז הוא שומר עליו ומגן עליו בכל מקום בעולם. מדברים אם לברוח או לא לברוח – זה תלוי במדרגה של האדם. זו לא שאלה של לברוח או לברוח, אלא זו שאלה מה עם האדם עצמו, מה עם הפנימיות של האדם. השאלה היא האם על ידי זה האדם מתקרב לה' יתברך או לא מתקרב", הוסיף.

הרב הרמן חיזק את תלמידיו ואמר כי "הולכת להיות מלחמה באוקראינה, בשביל מה זה?, בשביל הגויים שם? בשביל ישראל, לעורר אותנו. אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת "עקבתא דמשיחא", סוף הגלות, מתקרבים יותר ויותר, והצרות מתרבות, בכל יום עוד צרה, צרות ומחלות, ורצון ה' הוא לעורר אותנו שנשמור על קדושת הפה".

"הגמרא בשבת אומרת", הוסיף הגאון הרב הרמן, "שרוב הצרות שיש בעולם – הן מעוון הדיבור, לשון הרע, ניבול פה ומחלוקות. הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו דרך נגיף הקורונה, דרך המלחמה ברוסיה. וכשאנחנו לא מבינים הוא מביא עוד צרות. וכשאנחנו לא מבינים את זה – הוא עושה לנו את הבעיות עם הממשלה כאן בארץ".

"אנחנו צריכים להתחזק, הכל בשביל ישראל, שצריכים להתחזק בתורה ובמצווה ולהתחזק באמונה. והקדוש ברוך הוא מדבר איתנו על ה"ישראל אשר בך אתפאר" – כלומר על האליטה של ישראל, שהם היהודים החרדים שומרי תורה ומצווה, אם אנחנו נתקן את מעשינו – אז הכל יכול להשתנות".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דברי חכמים

    כשכולם חשבו שלא יהיה מלחמה, הרב אמר שהולך להיות מלחמה, ועכשיו אנחנו בעיצומה של מלחמה.

    רבינוביץ |
    הגב