ישראל תחת מתקפה: מי ירה את הטילים מלבנון?

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון בעקבות ההסלמה הביטחונית האחרונה שהגיעה לשיאה במטחי הטילים שנחתו על יישובי הצפון בחג

אמש (מוצאי החג) התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון אודות ההסלמה הביטחונית האחרונה שהגיעה לשיאה במטחי הטילים שנחתו על יישובי הצפון במהלך החג. על־אף הכחשות ארגון הטרור חיזבאלל-ה ופרסומים מפי מקורות ביטחוניים לפיהם הירי מלבנון במהלך החג אינו של ארגון הטרור חיזבאלל-ה, מתרבות ההערכות לפיהן קיימת מעורבות של חיזבאלל-ה בירי הכבד לכיוון הגליל. "חיזבאלל-ה משחק משחק כפול. מצד אחד מכחיש את מעורבותו בהתקפת הטילים בשל החשש מפני ביקורת פנים לבנונית. מצד שני, בביירות מתכנסים ראשי הטרור לוועידה כשברור לכל שאירוע כזה לא יכול להתרחש בלי הסכמה של חיזבאלל-ה", אמר גורם ביטחוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט את הדברים הבאים: "הוויכוח הפנימי לא ימנע פעולה, נכה באויבינו. אויבינו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחינו". חשוב לציין כי גם חה"כ בני גנץ מהאופוזציה אמר דברים דומים. גנץ אמר: "אם צריך לתקוף בעוצמה בעזה אין בעיה לעשות זאת. אני מבקש להגיד לאויבינו – מול ירי על בתי תושבינו אין קואליציה ואין אופוזיציה". נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר: "מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על ביטחונה וביטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבינלאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבינלאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע".

משרד החוץ הנחה את נציגויות ישראל במדינות השונות לעדכן את שרי החוץ והשלטונות המקומיים כי בכוונת ישראל להגן על עצמה ולהגיב מול ההתקפות בצפון ובדרום, וכי ישראל מצפה ממדינות העולם לגנות את התקפות הטרור הנפשעות. שרים בקבינט אמרו כי יש להגיב בתקיפות הן מול לבנון והן מול עזה מבלי לקשור את שתי הזירות. נזכיר כי במסגרת ההסלמה האחרונה שהחלה בערב החג (רביעי) שוגרו רקטות רבות מעזה לישובי העוטף ומערב הנגב כשרדיוס ההתקפות עולה מהתקפה להתקפה. במקביל, בשעות היום של חמישי שוגרו מלבנון עשרות רקטות בשלוש התקפות, מהן שתיים על הגליל המערבי ואחת על מטולה שבאצבע הגליל. בכל התקיפות לא היו נפגעים בנפש אך נגרמו נזקים לרכוש על־אף היירוטים המוצלחים של רוב הטילים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *