הרמטכ"ל: צה"ל יידע לייצר את פתרונות ותנאים נכונים לחרדים שיתגייסו

בדברים שנשא אתמול התייחס רא"ל הרצי הלוי לגיוס חרדים ואמר: צה"ל שאף תמיד להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ביקר אתמול בגבול רצועת עזה ונפגש עם לוחמים. אמש סיפר על־כך בדברים שנשא בפני עיתונאים. "בעשרות השנים האחרונות לא היה צבא שתמרן באזור כה בנוי וצפוף, לגובה ומתחת לפני הקרקע", אמר הרמטכ"ל והוסיף: "לצערנו יש לכך גם מחיר בנפגעים – ההגנה על הבית מחייבת את הנכונות לכך. אנחנו מתקדמים על-פי התכנית, ההישגים עד כה גבוהים משחשבנו ביציאה לדרך. את הלחימה אנחנו ממשיכים את הלחימה בתצורות שונות".

הוא התייחס לעובדה שהמחבלים חוזרים למקומות מהם נסוג צה"ל בצפון הרצועה. "בצפון הרצועה אנחנו חוזרים לכל מקום בו יש טרור. משתמשים במודיעין שמצאנו בשטח, בחקירות של המחבלים הרבים ששבינו, ובאים בפעם השנייה וגם השלישית ליעדים אחרים, הורגים עוד אויב ומשמידים עוד תשתיות טרור, מעמיקים את ההישג".

ובקשר לדרום הרצועה, אמר: "בחאן יונס, אנחנו מגיעים למקומות שהאויב לא דמיין שנגיע אליהם. משמידים את כל הנכסים האסטרטגיים של חמאס בעיר שנחשבה לבירת הטרור של הארגון. חיסלנו, עד כה, למעלה מעשרת אלפים מחבלים, בהם מפקדים רבים. זוהי המשמעות של לפרק את חמאס".

הלוי הסביר את מדיניות שחרור המילואים ואמר: "אנחנו נערכים לכך שהלחימה תימשך עוד זמן רב. מרעננים את הכוחות, ומשחררים חלק מכוחות המילואים – אנחנו יודעים שנזדקק להם שוב. אני יודע שישנם לוחמים בשירות הסדיר, שיצאו הביתה רק פעם או פעמיים מתחילתה של המלחמה. תדירות היציאות הביתה של החיילים אינה נתונה לבחירתו של מפקד זה או אחר, אלה נובעות מהחלטות מבצעיות הנגזרות מהערכת המצב. במלחמה קיים מתח בין המשימות המבצעיות בשטח, לבין הצורך של הכוחות להתרענן. אנחנו יודעים שזה חשוב להמשך התפקוד של הלוחמים בשדה הקרב. אנחנו דואגים להם, מטפלים בהם ובעיקר מסבירים להם. זוהי האחריות שלנו כמפקדים וזה חלק מהמשימה, והיכן שצריך לתקן, אנחנו יודעים גם לתקן".

לסיום רמז על מה שעלול לקרות. "בימים מאתגרים אלה, יש דבר אחד ברור מאד – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זוהי תקופה אחרת, מה שהיה לפניה, נכון שייבחן שנית. אנחנו מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, בכדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך".

ואיך אפשר בלי מילה על גיוס חרדים? הנה התייחסות של הלוי לנושא שבכותרות: "צה"ל שאף תמיד להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית. המלחמה הזו ממחישה את הצורך לשנות. להצטרף לשירות, להגן על הבית. יש לנו הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס לצה״ל בשעה בה הנחיצות היא גבוהה מאוד. אנחנו נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה הזו. צה"ל כצבא העם נכון למשימה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *