יום הולדת עצוב לכנסת שחוגגת בט"ו בשבט 75 שנים להיווסדה

ראש הממשלה: אתמול צלצל אליי בני אבנר בקול חנוק ואמר לי: "אבא, אחד הנופלים היה חניך שלי במשך שנה שלמה"

בישיבה מיוחדת שנערכה היום (רביעי) לציון 75 שנה לכינון הכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום נטמנים טובי בנינו באדמת ארץ ישראל. אני מבקש להביע בשמי ובשם כל אזרחי ישראל הוקרה אין קץ לגבורתם והוקרה אין קץ להקרבתם. ליבנו, לבי, עם אחיי ואחיותיי, בני המשפחות מוכות היגון. אני יודע, חייכם השתנו לעד.

"אין לתאר את ייסורי נפשם ואת החלל שנפער בנשמתם של בני המשפחות. כל אחד מאיתנו חש את הקרבה הזאת. אתמול צלצל אליי בני אבנר בקול חנוק ואמר לי: 'אבא, אחד הנופלים היה חניך שלי במשך שנה שלמה'. כולנו, בדרך זו או אחרת, מחוברים לנופלים. מכירים מישהו שמכיר מישהו. מכירים את המשפחות. כולנו מחבקים אותם באהבה עצומה. כולנו יחד, דווקא ברגע זה, נדרשים לגייס עוד כוח עמידה. אנחנו נוסיף לחתור בנחישות להכרעת האויב האכזרי שניצב מולנו. ובכך נגשים את רצונם של בנינו היקרים, אדירי הרוח והמעש. צוואתם שלא יכולה להיות יותר ברורה: 'יחד – לניצחון!'. יהי זכרם ברוך".

נתניהו אמר עוד: "גם ביום העצוב הזה, בפרלמנט האמיתי שלנו בירושלים, אנחנו רואים עוד תמונת ניצחון. יום כינונה של הכנסת מבטא את ניצחון החירות והדמוקרטיה. נציגי העם נמצאים פה בשם העם ולמען העם – עמנו בן אלפי השנים, שחובק את ערכי הקידמה. כל דמוקרטיה, קטנה כגדולה, עומדת למבחן בימי מלחמה. מדינת ישראל למודת מלחמות ולמודת מבחנים – וגם במבחן הנוכחי נעמוד יחד וננצח, בעזרת ה׳.

"אנחנו מוכיחים יום-יום לאויבינו שהם טעו בגדול. הם האמינו שנתפרק מכל מה שיקר לנו. הם השלו את עצמם פעם נוספת, שישראל חלשה ׳כקורי עכביש׳. אבל ההיפך הגמור קרה: ספגנו מכה קשה מאוד בשבעה באוקטובר, אבל מהר מאוד נעמדנו על רגלינו. החברה הישראלית התלכדה. חיילי הסדיר והמילואים התייצבו לדגל בהמוניהם. צה"ל וזרועות הביטחון השחיזו יכולות. זוהי מלחמה על הבית. היא חייבת להסתיים – והיא תסתיים – במיגור התוקפנות והרשע של הנאצים החדשים. מי שתקף, חטף, אנס ורצח הביא על עצמו במו ידיו חורבן חסר תקדים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *