לפיד יציג באו"ם את פתרון שתי המדינות – בימין זועמים

ראש הממשלה יאיר לפיד מתכנן לנאום מחר בעצרת הכללית של האו"ם על הצורך בפתרון שתי המדינות. בליכוד ובציונות הדתית לא נותרו חייבים ושיגרו מסרים תקיפים כלפי יו"ר יש עתיד

ראש הממשלה יאיר לפיד מתכנן לנאום מחר בעצרת הכללית של האו"ם על הצורך בפתרון שתי המדינות. "הנאום ומה שקדם לו ועוד יהיה בהמשך היום, הם חלק מתפיסת העולם של לפיד מהרגע הראשון במשרד החוץ עוד, ובוודאי במשרד ראש הממשלה שאומרת – מדברים עם כולם כמה שיותר", מסרו הגורמים.

"במדינת ישראל הייתה במשך כמה שנים תפיסה שאומרת – אנחנו מחלקים את העולם, אלה שבעדנו, אלה שנגדנו, ועם אלה שנגדנו אנחנו לא כל כך מדברים. לפיד מאמין שצריך לדבר עם כולם",  אומר גורם בסביבת רה"מ. "החלוקה המאוד דיכוטומית בין מדינות שחושבות כמונו למדינות שהן לא, עובדת פחות בעולם שבו אנחנו חיים. יכולות להיות לי חילוקי דעות עם ארדואן, אבל עדיין, עדיף לנו להיות במצב שיש לנו קשר טוב ואפקטיבי עם טורקיה, ויכולות להיות חילוקי דעות עם ירדן ועדיין, טוב שהמלך עבדאללה ורה"מ יכולים לדבר כי הוא בן אדם שיש לו השפעה על המתרחש ביהודה ושומרון והמתרחש באזור בכלל".

"הרעיון אומר שאתה צריך להיות מסוגל לדבר עם מדינות שלא מסכימות איתך, בכלל עם העולם וגם עם אזרחי ישראל, ולהציג תקווה וחזון מתוך עוצמה. זאת אומרת, כן להציג תפיסת עולם שלמה. וזו גם מטרת הנאום מחר, שאומרת – אנחנו יכולים ללכת למקומות טובים יותר, אנחנו צריכים להציג חזון מדיני כי זה תפקידה של ממשלה, אנחנו צריכים לעשות את זה מתוך עוצמה. צריך גם לוודא שאנחנו מבינים את הקשיים שיש בפנינו".

הליכוד מסר בתגובה: "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב״ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה תוך פחות משנה."

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מגיב לנאומו הצפוי של לפיד באו״ם על הכוונה להקים מדינה פלסטינית:״אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן.

גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה וכעת לפיד מחזיר אותנו בחוסר אחריות עשרים שנה לאחור ומזמין לחץ בינלאומי על ישראל לקידום צעד שהוא לא פחות מהתאבדות של מדינת ישראל.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הלפיד טמא משנה כלים סוף פרק ג

    הלפיד טמא משנה כלים סוף פרק ג

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. הם הולכים להשמיד מדינת ישראל צריך להוקיע אותם לקלל אותם מול ספרי תורה בר''ה בשעת כל נדרי ובשעת הנעילה. ארורים יאיר לפיד ונפתלי בנו ימ''ש ושר''י

    הם הולכים להשמיד מדינת ישראל צריך להוקיע אותם לקלל אותם מול ספרי תורה בר"ה בשעת כל נדרי ובשעת הנעילה. ארורים יאיר לפיד ונפתלי בנו ימ"ש ושר"י

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב