לקראת סוכות: האזהרה החמורה למקיימי מצוות החג

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות בשימוש במכשירי חשמל בתוך הסוכה

לקראת חג סוכות הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, פונה לציבור ומבקש תשומת לב מרבית לאזהרות והוראות הבטיחות בשימוש במכשירים חשמליים בתוך הסוכה:

יש להימנע מלהשתמש בחיבורים מאולתרים לרשת החשמל ובאביזרי חשמל עם בידוד פגום או חיבורים לא הדוקים בין החלקים.

קיימים סיכונים הכוללים את מבנה הסוכה, העשויה בדרך כלל מחומרים דליקים, אשר יחד עם חשיפה לחדירת מים, מחייבים את המשתמשים לפעול בזהירות יתרה בבחירה ובהתקנת אביזרי החשמל בתוך הסוכה, בדגש על שרשראות לתאורה ולקישוט הסוכה זאת בכדי למנוע היווצרות קצר חשמלי, התחשמלות או שריפה בסוכה. לפיכך ככל שקיימים אביזרי חשמל בסוכה מומלץ לוודא שהינם בעלי דרגת הגנה IPX4. בנוסף מומלץ להעדיף שרשראות תאורה המופעלים באמצעות סוללות.

במהלך חג הסוכות ניכר שימוש מוגבר במאווררים במיוחד בחלל הסוכה. לדברי הממונה על התקינה "סקרנות טבעית של ילדים קטנים גורמת להם "לחקור" את המאוורר ולנסות להגיע לחלקים המסתובבים בו. חדירת אצבעות דרך הרשת, שאמורה למנוע מגע עם הלהבים המסתובבים של המאוורר, עלולה לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות".

בעקבות דיווחים בעבר על ילדים שהכניסו אצבעות לרשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, יוצאים בקריאת אזהרה לציבור ההורים: "מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט".

ברכישת אביזרי חשמל ומכשירים חשמליים יש לוודא שכל מוצר מסומן בסימון ברור ובר-קיימה בפרטים הבאים וכנדרש בתקן: דגם המוצר או מספרו קטלוגי; ההספק המקסימלי בוואט; שם וכתובתו של היצרן או הספק המורשה או שמו המסחרי, ארץ יצור; שם היבואן וכתובתו או שמו המסחרי, ארץ יצור (למוצרים מיובאים), וכן להתקין, להפעיל ולתחזק את המכשירים בהתאם להוראות היצרן שחייבות להיות מצורפות למכשיר . כל הסימונים הנ"ל על גבי המוצר חייבים להיות בשפה העברית, ברורים לקריאה ועמידים בפני שפשוף או מחיקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *