מדרסים בהתאמה אישית: למה כדאי ליהנות מהמוצר הייחודי הזה?

ככל שתקדימו לדאוג לכף הרגל שלכם בהווה, כך תגבירו את סיכוייכם ליהנות מכפות רגליים בריאות לאורך השנים ולשמירה על יציבה טובה יותר ומנח בריא יותר לגוף כולו

כף הרגל שלנו היא פלא מכני וביולוגי, שגם כיום מהווה נושא למחקר בתחומי הבריאות והספורט: היא מורכבת מיותר ממאה רצועות, שרירים וגידים וכוללת 28 עצמות! כל אלו מאפשרים לה להיות הבסיס היציב עליו עומד הגוף כולו, וכן בסיסי ההאצה והבלימה בעת תנועת הגוף.

למרות כל זאת, רבים מאיתנו נוטים לייחס לכפות רגלנו פחות חשיבות ותשומת לב בכל הקשור לשמירה על בריאות הגוף. הליכה בנעלי עקב, בנעליים צרות או בנעליים שמגבילות את התנועה המלאה של כף הרגל גורמת ברבות השנים להתפתחות דפורמציות שונות בכף הרגל ולהשפעה שאינה מיטיבה על כלל היציבה בגוף. לא פלא אם כן שרבים מהאנשים בעולם המערבי סובלים לא מעט מכאבי גב, אגן, ברכיים וצוואר. המודעות לקר בין בסיס הגוף – כפות הרגליים – ובין שאר חלקי הגוף לוקה בחסר.

עם זאת, יש מי שכן מודעים לעניין, ועומלים על יצירת פתרונות נוחים ובריאותיים לכפות הרגליים שלנו. אחד מהם הוא המדרסים. תחום המדרסים עבר שינויים והתפתחות גדולה בשנים האחרונות, וכיום מציע מדרסים בהתאמה אישית ללקוח – בהתאם לצורת כף רגלו הייחודית, לבעיות בכף הרגל אם ישנן, וכן בהתאם לנתונים נוספים, ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

הנה כמה סיבות טובות לכך שלא חייבים לסבול מבעיות בכף הרגל כדי לשלב מדרסים איכותיים בהתאמה אישית בנעליים שלכם:

החזרת המנח הנכון

אחרי שנים של הליכה בנעליים מסוגים, סגנונות וצורות שונות, כף הרגל שלנו כבר אינה בשיא הכושר ולעיתים גם מפתחת עיוותים או דפורמציות שונות שאינן מיטיבים עמה. לצורך כך מגיעים המדרסים בהתאמה אישית: מדרסים מסוג זה מחזירים את כף הרגל למנח הטבעי והבריא עבורה, ובכך מאפשרים החזרה של כלל הגוף למנח בריא וזקוף יותר. לקוחות רבים מספרים על שינוי לטובה בכלל היציבה של הגוף מרגע שהחלו ללכת עם מדרסים מותאמים אישית.

בטוח גם בספורט

פעילות ספורטיבית דורשת אנרגיה רבה מהגוף, כמו גם עמידות גופנית בפני מצבים של שחיקה או פגיעה כתוצאה מתמרון לא נכון, פניה חדה מידי או שימוש לא מכון באחד משרירי הגוף, כמו שקורה פעמים רבות במשחקים בענף הספורט וגם בהתעמלות ותרגילי כושר הדורשים מאמץ רב מהגוף.

מדרסים בהתאמה אישית מאפשרים למתאמן (או למתעמל) ליהנות מ"ספורט בראש שקט" – לשחק, לרוץ, לקפוץ ולהתאמן כשהוא יודע שכפות רגליו מוגנות, עם יכולת בלימת זעזועים טובה ויכולת נחיתה רכה ומותאמת יותר. בתנאי אימון כאלו הביצועים בדרך כלל טובים יותר, ניתן להעלות את רמת העצימות עם פחות חשש וההרגשה בנעליים הרבה הרבה יותר נוחה.

מניעת בעיות וכאבים

כשכף הרגל מוגנת ומונחת באופן הנכון והבריא לה על הקרקע, היא גם חשופה פחות להתפתחות של בעיות שונות שמאפיינות כמעט כל אדם שני בעולם המערבי: כאבי דרבן, יבלות לחץ, כאבים בכריות כף הרגל, כאבי פלטפוס ועוד. ככל שגיל השימוש במדרס נמוך יותר, כך הרגל מוגנת יותר וסיכוייה לפתח דפורמציות או בעיות שונות פוחתים באופן משמעותי.

זה פשוט נוח!

יצא לכם לצאת פעם לטיול רגלי עם נעליים שלא הכי מתאימות לטיול, ואז להצטער כל הדרך על הבחירה הזו?

נעילת נעליים ללא מדרסים שקולה כמעט למצב הזה: רוב האנשים אינם רוכשים "נעליים בהתאמה אישית" (אם בכלל קיים מוצר כזה) ומאלצים את כף הרגל שלהם להסתגל להנעלה שאינה תמיד במידות כף רגלם המדויקות, ואינה מתחשבת בצורתה הייחודית של כף הרגל. שילוב מדרסים בהתאמה אישית מחזיר את הנוחות לכף הרגל בכל נעל שתיבחר, ואפשר סופסוף ליהנות מנוחות ונינוחות לאורך כל היום כל עוד הוא עושה שימוש במדרסים.

איך מתבצע תהליך רכישה של מדרסים בהתאמה אישית?

מדרסים בהתאמה אישית הם אתגר ייצור לא קל למפעלים ובתי המלאכה, אבל ההתפתחות הטכנולוגית כיום מאפשרת לתת תמונת מצב טובה הרבה יותר של מבנה כף הרגל ותכנון המדרס והתהליך הופך לפשוט הרבה יותר.

במכונים מתקדמים לייצור מדרסים בהתאמה אישית, ניתן לערוך בדיקה באמצעות הליכון מיוחד המכונה "הליכון חיישנים": במשטח ההליכה מותקנים יותר מ- 3,000 סנסורים המעניקים לאורתופד שעורך את הבדיקה מידע מהימן ומקיף על מבנה וצורת כף הרגל, רמות פיזור העומסים לאורכה ולרוחבה, זוויות כף הרגל, סגנון ההליכה ועוד. כל אלו גם משקפים נאמנה את מצב כף הרגל ויכולים למנוע מבעוד מועד התפתחות של בעיות בכף הרגל.

לאחר קבלת התוצאות המלאות, מתוכננים המדרסים לקראת הייצור, והמידע מועבר לבית מלאכה ייחודי לייצור מדרסים. קיימות שיטות רבו כיום לייצור מדרסים אישיים, שגם יחזיקו מעמד לזמן רב. הדגש ניתן בעיקר על סוג החומר שייבחר לצורך העבודה, בהתאם למטרה וללקוח הייחודי. מדרסים שמטרתם להוות שכבה רכה לבלימת זעזועים, לדוגמא, יהיו לרוב עשויות מחומרים פולימריים או בשילוב חומרי ג'ל, ומדרסים שמהווים פתרון לנעליים צפופות יהיו עשויים מחומרים קשיחים יותר על מנת לאפשר לכף הרגל את המנח הטוב ביותר.

לסיכום

גם אתם יכולים להעניק לעצמכם נוחות לכף הרגל, יחד עם מנח בריא יותר והשפעה טובה יותר לגוף כולו. ניתן ליצור קשר עם מכון לייצור מדרסים הקרוב לאזור מגוריכם או להגיע פיזית, ולקבוע בדיקה ראשונית. בחלק מהמקומות בדיקה זו מוצעת ללא עלות.

ככל שתקדימו לדאוג לכף הרגל שלכם בהווה, כך תגבירו את סיכוייכם ליהנות מכפות רגליים בריאות לאורך השנים ולשמירה על יציבה טובה יותר ומנח בריא יותר לגוף כולו.

עלויות מדרסים בהתאמה אישית הן אמנם לא זולות כמו מדרסים מודולריים, אך התמורה שלהן גבוהה בהרבה, עם עמידות לאורך זמן רב והתאמה מדויקת לכף הרגל הייחודית שלכם. בחלק מהמכונים ניתן להתאים מדרסים לפי נעל ספציפית, כמו לדוגמא נעליים לאירוע מיוחד או לנעלי ספורט מסוימות. בהצלחה!

 

הכתבה פורסמה בחסות אתר סטודנטים – פרסום עבודות אקדמיות חינם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *