מה מומלץ לאכול אחרי אימון אינטנסיבי?

חוקרים בדקו מה המאכל שמומלץ לאכול לאחר שמסיימים אימון אינטנסיבי שגורם לכאבי שרירים לפעמים ולעייפות

חוקרים בדקו מה המאכל שמומלץ לאכול לאחר שמסיימים אימון אינטנסיבי שגורם לכאבי שרירים לפעמים ולעייפות.

מחקר חדש שנערך ובדק את הנושא מצא כי לאכול שקדים בסיום אימון מדי יום, משפר פלאים את התחושה והכאבים.

לפי החוקרים, הסיבה ליעילות השקד מול הכאבים והעייפות, היא החומרים התזונתיים שנמצאים בו שמגבירים מולקולה שומנית בשם חומצה 12, 13-DiHOME בדם.

המולקולה משפרת את הובלת חומצת השומן ואת ספיגתה על ידי שרירי השלד, מה שממריץ התאוששות, מטבולית לאחר פעילות גופנית. יצויין כי המולקולה נוצרת מרקמת השומן החום שנקרא גם השומן הטוב והיא חשובה עם ויסות אנרגיה ומטבוליזם.

במחקר השתתפו 38 גברים ו-26 נשים בגילאי 30 עד 65 שלא התאמנו באופן סדיר עד למחקר. חצי מהקבוצה התבקשה לאכול 57 גרם שקדים מדי יום למשך חודש. ואילו החצי השני היה צריך לאכול חטיף דגנים עם ערך שווה קלוריות לשקדים. מהמשתתפים נלקחו דגימות דם ושתן לפני ואחרי המחקר שערך כארבעה שבועות.

בסיום המחקר דיווחו המשתתפים מהחצי השני כי הם חשו בכאבי שרירים לאחר התרגילים שערכו. בנוסף, הם סבלו מעייפות, חרדה ודיכאון. תוצאות דגימות הדם הראו שרמות הציטוקינים הפרו-דלקתיים הוגברו בדם, הקשורים לנזק קל בשרירים. עם זאת, ברמות הציטוקינים לא היה הבדל משמעותי בין קבוצת חטיפי השקדים והדגנים.

דיוויד ניימן, מנהל מעבדת הביצועים האנושיים של אוניברסיטת אפלצ'יאן בקמפוס המחקר של צפון קרוליינה אמר: "אנחנו מסיקים ששקדים מספקים תערובת תזונתית ופוליפנולים ייחודית ומורכבת שעשויה לתמוך בהתאוששות מטבולית מרמות מתח של פעילות גופנים. בשקדים יש כמויות גבוהות של חלבון, סוגים בריאים של שומנים, ויטמין E, מינרלים וסיבים. והעור החום של השקדים מכיל פוליפנולים שמגיעים למעי הגס ועוזרים לשלוט בדלקת ובלחץ חמצוני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *