ניסוי מוצלח במערכת שתילחם בכטב"מים של חיזבאלל-ה

חברת רפאל ומפא"ת במשרד הביטחון סיימו השבוע ניסוי מוצלח במערכת היירוט ספיידר All in One

איום הכטב"מים בצפון הולך ומחריף. אך יש גם בשורות טובות. חברת רפאל ומשרד הביטחון הודיעו כי השלימו השבוע ניסוי מוצלח במערכת ההגנה האווירית ספיידר אול אין וואן (SPYDER All in One) כשמקרה המבחן כלל יירוט כטב"מ במתאר מבצעי מאתגר. אתגר שהמערכת צלחה.

ספיידר היא מערכת יירוט מתקדמת במיוחד שנועדה לתת מענה למגוון גדול של איומים. החל ממל"טים וכלה בטילים בליסטיים. המערכת כבר פעילה בישראל ובמדינות נוספות והוכיחה את עצמה בשדה הקרב. לנוכח עליית המדרגה של התקופה האחרונה והשימוש המאסיבי שעושה חיזבאלל-ה בכטב"מים, שודרגה יכולת המערכת כדי לאפשר לה להתמודד גם עם אתגרי יירוט חריגים במיוחד. כאמור, הניסוי עבר בהצלחה.

תא"ל (במיל') פנחס יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל אמר בעקבות הניסוי המוצלח: "רפאל היא מומחית עולמית ובית יוצר למערכות הגנה אוויריות, מוכחות בקרב, נגד איומים מורכבים ולטווחים שונים. הניסוי הנוכחי מהווה פריצת דרך טכנולוגית נוספת שתיתן מענה מבצעי איכותי ומותאם לאיומים שמתפתחים בזירות השונות". מאידך, אפשר לשמוע גם לא מעט קולות של ביקורת הסבורים כי ישראל שאחרי ה־7 באוקטובר צריכה לפתח כלי התקפה ולא מגננה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *