נשיאת הנציבות האירופית: "אימה ישנה מתעוררת מחדש באירופה"

באירוע הדלקת הנרות אמרה כי אין שום הצדקה לעלייה באנטישמיות • הרב מנחם מרגולין אמר: "מיליוני יהודים ברחבי העולם עסוקים בהפצת טוב"

"אימה ישנה מתעוררת מחדש באירופה", אמרה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בנאומה בעת הדלקת הנר הרביעי של חנוכה, אמש, מול מטה הנציבות האירופית בבריסל.

הנשיאה ציינה כי אין מקום לשנאה כזו, במיוחד כאן באירופה. ואין שום הצדקה לעלייה באנטישמיות. שום מלחמה ושום טיעון פוליטי לא יכולים להצדיק זאת. חופש הביטוי והדעה, חופש הפולחן וחופש מפחד – חייבים להיות מציאות בכל עת, בכל מצב, ולכל בני האדם" אמרה פון דר ליין, באירוע ה-"יורו-חנוכה" שאורגן על ידי מרכז הקהילה היהודית באירופה (EJCC) בשיתוף עם איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA).

נשיאת נציבות האיחוד האירופי הדגישה כי "חנוכה הוא גם סיפורו של העם היהודי שהשיב לעצמו את חירותו הדתית לאחר זמנים של רדיפה. רגע החגיגה הזה חייב להיות גם רגע שבו אנו אומרים: לעולם לא נסבול עוד שנאה כלפי העם היהודי. לעולם לא עוד זה עכשיו. במשך מאות שנים, יהודי אירופה עיצבו את מורשתנו המשותפת. חשבו על מארק שאגל ומנדלסון-ברתולדי, על רחל הירש וחנה ארנדט. ועדיין, אתם מעצבים את המורשת המשותפת שלנו".

פון דר ליין הודיעה כי הנציבות האירופית תעניק פרס חדש לחגיגת מורשת התרבות היהודית: "מכיוון שהתרבות היהודים היא ברכה לאירופה, וכולנו צריכים לדעת עליה יותר", אמרה.

הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הדגיש בנאומו באירוע כי: "המחאות האנטישמיות הענקיות ברחבי אירופה, שהשתמשו במלחמה נגד ארגון טרור כתירוץ להפצת שנאה ואלימות בניסיון למנוע ממאות אלפי יהודים להביע בפומבי את יהדותם, הייתה צפויה לחלוטין. אבל אנחנו לא מוותרים ואנחנו לא נוותר".

הרב מרגולין ציין כי "מיליוני יהודים ברחבי העולם עסוקים בהפצת טוב: בפיתוח טכנולוגיות ותרופות, אנחנו חלוצים במדע ובחקלאות, באומנויות, בכלכלה ובבידור, כדי שהעולם בכללותו יהיה עולם טוב יותר. ואכן, משנה לשנה, יותר ויותר אנשים בעולם חיים טוב יותר. זו הרוח היהודית שזכתה בחג החנוכה וזה מה שאנחנו חוגגים היום".

ראש עיריית בריסל, פיליפ קלוז, פנה למשתתפים שהדליקו נרות בבקשה לזכור את החטופים שעדיין מוחזקים בעזה.

מנהל ה-EJCC, אבי טאוויל השותף בארגון האירוע, הוסיף: "כשאנו מדליקים את נרות החנוכה, יש לזכור כי הנס האמיתי טמון בכוחנו לא להיכנע לפחד ולטענות, אלא להיפך, ביכולת שלנו לשמור על הלהבה האנושית. השנה יותר מתמיד, כשאנו מוצאים את עצמנו בזמנים קשים, תנו לחנוכה להיות לא רק חגיגת נס היסטורי, אלא להצית מחדש את הלהבה הנצחית שלנו כאשר אור אחדותנו זוהר בבהירות במשך יותר זמן מאי פעם ומהווה מגדלור של תקווה וכוח לדורות הבאים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *