סובלים מלחץ וחרדה? הכירו את הזעפרן

סובלים מלחץ וחרדה בעקבות המלחמה? מתקשים להתמודד עם המטלות היומיות? ייתכן שאתם זקוקים ל… זעפרן • מומחי תוספי התזונה קאלם איט עם כל מה שלא ידעתם על הזעפרן

המתיחות הביטחונית של החודשים האחרונים, המצב הנפשי, הסטרס והלחץ המתמשך, משפיעים משמעותית על אורח החיים שלנו ובריאותנו הנפשית.

רבים חווים לחץ וחרדה במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ומתקשים בתפקוד תקין של מטלות היום יום, שלא נאמר לנהל בית רגוע ושלו תחת המסרים הקשים בתקשורת. המצב הנוכחי מוציא אנשים מאיזון.

באופן טבעי, ישנו ביקוש רב בחודשיים האחרונים, לקבלת עזרה מקצועית ורכישת תרופות להרגעה, דיכאון וחרדה. מעטים מודעים לכך שכיום ניתן למצוא פתרון טבעי, יעיל ובעיקר חף מתופעות לוואי, הנותן מענה לאותן התופעות – הזעפרן.

הזעפרן מוכר לרובנו כאחד התבלינים היוקרתיים ביותר בעולם. לא כולם יודעים כי הזעפרן, המופק מפרח כרכום הגינה, הוא גם צמח רפואי. מעבר להיותו ארומתי, טעים ומלא היסטוריה תרבותית, לזעפרן תכונות רפואיות שזוהו כבר בתקופת יוון העתיקה כחלק מתרופות להפרעות עצבים, והוא מסתמן כרכיב הצמחי הטוב ביותר לשיפור מצב הרוח.

חלק מהמחקרים מצאו כי הזעפרן מכיל תכונות אנטי דלקתיות הקשורות למצבים בריאותיים שונים, כך שההשפעות הפוטנציאליות שלו עשויות להיות מועילות לרווחה הכללית של הגוף. הזעפרן הוא צמח רפואי המשמש בעיקר כתוספת תזונתית.

הזעפרן מכיל נוגדי חמצון היכולים לסייע בהגנה על התאים שלנו מפני נזקים הנגרמים על ידי מולקולות מזיקות הנקראות רדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון הם חלק מההגנה הפנימית של הגוף, ועשויים לתרום להפחתת הסיכון למחלות כרוניות. כמו כן, יש לזעפרן השפעה ניכרת על מצב הרוח:

  1. הפחתת חרדה: ישנם מחקרים המראים כי הזעפרן עשוי לסייע להפחית רמות חרדה. המרכבים הפעילים בזעפרן עשויים לשפר את התגובה הגופנית למצבים מסוימיים שגורמים לחרדה.
  2. שיפור מצב רוח: ישנם דיווחים על כך שהזעפרן עשוי לשפר את מצבי הרוח ולהפחית דכאון
  3. שיפור איכות שינה: הזעפרן מסייע בשיפור איכות השינה ומפחית עומסי דכאון.

מחקרים מצביעים על כך שזעפרן יעיל בטיפול נגד סימפטומים של דכאון קל עד בינוני, וכגורם המשפר את מצב הרוח. הוא יכול להשפיע על הכימיה המוחית, ומשחרר חומרים כימיים במערכת העצבים הידועים כמשפרי הרגשה ומסייעים בהפחתת תחושות דכאון. הזעפרן משפיע על רמות הסרוטונין במערכת העצבים

המשפיעים על הרגשה ומצב הרוח. מחקרים מצביעים על אפשרות שהוא יכול לסייע בהקלה על חרדה ולהקטין את תחושות הלחץ והסיבוכים שמתלווים אליה.

בעת לחימה, בשעת אזעקה או כל סטרס אחר, לגיטימי כי מדדי הלחץ בגוף יעלה ויגרום לתחושת "השתתקות" מלבצע פעולות בסיסיות. צוות המומחים של רשת The A Brand ממליצים – שלבו בתזונה את הזעפרן ותרגישו שינוי משמעותי.


הכתבה מתפרסמת באדיבות צוות המומחים של תוספי התזונה קאלם איט, מבית The A Brand

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *